آفتاب

بارزانی در کنفرانس خبری با اولاند: معادله نظامی با داعش به نفع پیشمرگ‌ها تغییر کرده است

بارزانی در کنفرانس خبری با اولاند: معادله نظامی با داعش به نفع پیشمرگ‌ها تغییر کرده است

مسعود بارزانی با بیان اینکه گروه تروریستی داعش امکانات دو ارتش را در اختیار دارد، اعلام کرد: معادله نظامی به نفع پیشمرگ‌ها تغییر کرده است و ما آوارگان را به خانه‌هایشان باز می‌گردانیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، مسعود بارزانی،‌ رئیس اقلیم کردستان عراق در کنفرانس خبری مشترک با فرانسوا اولاند،‌ رئیس جمهوری فرانسه در اربیل اعلام کرد: حمایت فرانسه تاثیر بسزایی در افزایش روحیه نیروهای پیشمرگ داشته است و حمایت نظامی پاریس نقش گسترده‌ای را در بیرون راندن تروریست‌ها ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه معادله نظامی به نفع پیشمرگ‌ها و علیه تروریست‌ها تغییر کرده است، افزود: برخورد با تروریسم به تلاش مشترک نیاز دارد و تلاش‌های فرانسه ائتلاف بین‌المللی را تقویت کرده و به آن تحکیم بخشیده است.

بارزانی عنوان داشت: ما مصمم هستیم که با تروریست‌ها مبارزه کرده و آن‌ها را ریشه کن کنیم چرا که آن‌ها تهدیدی علیه صلح در هر مکانی به شمار می‌آیند.

وی افزود: پس از بیرون راندن تروریست‌ها در مقابل ما یک ماموریت دیگر قرار دارد که آن بازگرداندن آوارگان به خانواده‌هایشان است و من مطمئن هستم که تلاش‌های مشترک به آنچه که به نفع منطقه است می‌انجامد.

در همین حال فرانسوا اولاند در این کنفرانس خبری اظهار کرد: اقلیم کردستان میزبان صدها هزار آواره است و ما امکاناتی را برای کمک به آن ترتیب داده‌ایم. فرانسه جزو اولین کشورهایی بود که کمک‌های بشردوستانه به کردستان ارائه داد.

وی افزود: فرانسه به همکاری با اروپا برای ارائه کمک به آوارگان ادامه می‌دهد و پاریس پلی انسانی را به این منظور ایجاد خواهد کرد. ما برخی از موارد درخواست خانواده‌هایی که خواهان پناهندگی به فرانسه هستند، مورد برری قرار می‌دهیم و به همین دلیل ما سرکنسول‌گری خود را برای دادن روادید تقویت کردیم و وزارت خارجه استانداردهایی را که فرانسه برای دادن روادید آن را اجرا می‌کند، مشخص کرده است.

اولاند عنوان داشت: کردستان به بهترین وجه از تجهیزات نظامی فرانسه استفاده کرد و این امر به کردستان اجازه داد تا معادلات را در میدان درگیری‌ها تغییر دهد.

رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد که کمک‌های نظامی ظرف چند روز آتی بیشتر خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد: هماهنگی‌ میان تلاش‌های کشورهای مختلف در سطح انسانی و بین‌المللی برای حمایت از عراق وجود دارد.

از سوی دیگر مسعود بارزانی در بازدید از نیروهای کرد که در طول اقلیم کردستان در میان دو استان دهوک و نینوا مستقر شده‌اند، اعلام کرد: نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در حال سازماندهی مجدد هستند و آن‌ها روز به روز مناطق بیشتری را تحت کنترل خود در می‌آورند.

وی عنوان داشت: مواضع بین‌المللی مشخص و شفاف شده‌اند و حمایت بین‌المللی گسترده‌ای که قابل پیش بینی نبود، ارائه می‌شد و نیروهای پیشمرگ به آزاد سازی سنجار و تلعفر بسنده نخواهد کرد بلکه موصل را نیز آزاد خواهند کرد. افراد شریفی از مردم عراق نیز در این جنگ نقش خواهند داشت.

وی در سخنان خود در دیدار با نمایندگانی از اقلیت‌های دینی عراق که از هراس حملات داعش به اقلیم کردستان فرار کرده‌اند، گفت: نیروهای پیشمرگ با گروه مسلحی می‌جنگند که به اندازه ارتش‌های دو کشور سلاح و امکانات دارد.

بارزانی با اذعان به این که اطلاعات اقلیم کردستان نسبت به داعش در آغاز دقیق نبوده عنوان داشت: ما در حال حاضر می‌توانیم بگوییم که با یک گروه تروریستی سنتی نمی‌جنگیم بلکه با گروهی مسلح می‌جنگیم که امکانات و تسلیحات زیادی دارد.

انتهای پیام

کد N498994

وبگردی