آفتاب
دانایی فر در گفتگو با مهر : 

هنوز از ایران برای شرکت در اجلاس ضد تروریسم فرانسه دعوت نشده است /عدم توانایی ارزیابی برخی کشورهای عربی از مسائل منطقه

هنوز از ایران برای شرکت در اجلاس ضد تروریسم فرانسه دعوت نشده است /عدم توانایی ارزیابی برخی کشورهای عربی از مسائل منطقه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق درباره دعوت از ایران به منظور حضور در اجلاس ضد تروریسم پاریس درباره تحولات عراق و گروه تروریستی داعش گفت: تا کنون و حسب اطلاع بنده دعوت نامه ای از سوی فرانسه دریافت نکرده ایم، با این وجود ایران از هر اقدامی برای کمک به توسعه و امنیت عراق دریغ نخواهد داشت. وزیر امور خارجه آمریکا از مخالفت خود با حضور ایران در کنفرانس بین المللی درباره عراق خبر داد.

حسن دانایی فر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفتگو با خبرنگار مهر درباره دعوت از ایران به منظور حضور در اجلاس ضد تروریسم پاریس درباره تحولات عراق و گروه تروریستی داعش گفت: تا کنون و حسب اطلاع ینده دعوت نامه ای از سوی فرانسه دریافت نکرده ایم .

وی افزود: با این وجود روز گذشته رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه ای که در عراق داشت اعلام کرد که از ایران دعوت خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران از  هر اقدامی برای کمک به توسعه و امنیت عراق دریغ نخواهد داشت .

دانایی فر در خصوص عدم دعوت از ایران برای شرکت در اجلاس ضد تروریسم و داعش که بین کشورهای عربی در عربستان برگزار شد نیز گفت: ایران یکی از کشورهایی است که نقش اساسی برای مبارزه با داعش و نیروهای تروریستی در منطقه دارد و از هر اقدامی که به امنیت منطقه کمک کند، فروگذار نخواهد بود .

وی تصریح کرد: اینکه کشورهای عربی و عربستان از ایران دعوت نکردند به دلیل مشکلی است که آنها در تشخیص دارند و نمی توانند مسائل  را ارزیابی کنند.

سفیر کشورمان در عراق درباره رفت و آمد زائزان ایرانی به عتبات عالیات بیان کرد: زائران به نجف، کربلا و بعضا کاظمین به صورت عادی رفت و آمد می کنند.

وی از زائران خواست که برای سفر به عراق از طریق حج و زیارت اقدام کنند و افزود: فکر میکننم به زودی شرایط بهتری فراهم شود که کاروان ها به کاظمین نیز سفر کنند.

دانایی فر درباره رفت و آمدهای آینده مسئولین دو کشور گفت: تا چند روز آینده و بعد از اسقرار دولت عراق رفت و امدها از سر گرفته خواهد شد .

اجلاس ضد تروریسم پاریس بر علیه داعش قرار روز دوشنبه در فرانسه برگزار شود و رئیس جمهور فرانسه که در عراق به سر می برد  از تصمیم فرانسه برای دعوت از ایران به منظور حضور در اجلاس ضد تروریسم پاریس درباره تحولات عراق و گروه تروریستی داعش خبر داده است . 

[div id='mainPlace_WI_31_lblTitr'] مخالفت جان کری با حضور ایران در کنفرانس بین المللی درباره عراق
 
[div id='mainPlace_WI_31_lblSotitr'] وزیر امور خارجه آمریکا از مخالفت خود با حضور ایران در کنفرانس بین المللی درباره عراق خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز عربی، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته اعلام کرد که با حضور ایران در کنفرانس بین المللی پاریس درباره عراق مخالف است.

اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در حالی مطرح می شود که ایران بارها مواضع خود را در قبال گروه تروریستی داعش اعلام کرده است.

اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در حالی مطرح می شود که ایران بارها مواضع خود را در قبال گروه تروریستی داعش اعلام کرده است.

 

کد N498987

وبگردی