آفتاب

بازگشت حدود 100 شبه نظامی از عراق و سوریه به فرانسه

بازگشت حدود 100 شبه نظامی از عراق و سوریه به فرانسه

یک وکیل فرانسوی اعلام کرد، حدود 100 شبه نظامی که به همراه گروه‌های شورشی در عراق و سوریه می‌جنگیدند، به فرانسه بازگشته‌اند و به همین منظور باید اقدامات شناسایی و سایر اقدامات امنیتی برای جلوگیری از حملات آنها انجام شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، هزاران داوطلب غربی به سوریه و عراق سفر کرده‌اند تا به گروه‌های شبه نظامی خصوصا گروه تروریستی دولت اسلامی موسوم به داعش بپیوندند و همین امر موجب ترس از وقوع حملات در اروپا و آمریکا از سوی شبه نظامیان بازگشته شده است.

سباستین پیترازانتا، از وکلای سوسیالیست فرانسه گفت: حدود هزار داوطلب از فرانسه عازم کشورهای جنگ زده شده‌اند و هم اکنون حدود 100 تن از آنان بازگشته‌اند و برخی از آنان در زندان هستند و مابقی تحت نظارت قضایی به سر می‌برند. ما مدارکی در دست داریم که نشان می‌دهد شماری از شبه نظامیان بازگشته از سوریه احتمالا تلاش می‌کنند تا حملاتی را مرتکب شوند.

پیترازانتا، سخنگوی ارشد قانون مبارزه با تروریسم است که قرار است روز دوشنبه در پارلمان به بحث گذاشته شود و موضوع آن تشدید عملیات شناسایی علیه داوطلبان شبه نظامی بالقوه و محدود کردن اقدامات شبه نظامیان بازگشته است که می‌تواند موجب ابطال گذرنامه‌ و اوراق هویتی شود. به گفته این وکیل سوسیالیست، عملیات شناسایی و تجسس گسترده‌ای علیه شبه نظامیان بازگشته انجام می‌شود.

انتهای پیام

کد N498948

وبگردی