آفتاب

خان‌محمدی: رفع مشکلات اقتصادی نیاز به زمان دارد

خان‌محمدی: رفع مشکلات اقتصادی نیاز به زمان دارد

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: فقر و ضررهای میلیاردی در حوزه اقتصاد به مرور زمان روی داده و ترمیم آن زمان‌بر است.

محمدرضا خان‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، با بیان این‌که «در کوتاه‌ترین زمان ممکن نمی‌توان نسبت به رفع مشکلات اقتصادی کشور که در طول سالیان گذشته ایجاد شده است، اقدام کرد»، افزود: بی‌شک، بیکاری یکی از مهم‌ترین مشکلات حال حاضر کشور است، این در حالی است که اشتغال‌زایی نیازمند فراهم شدن زیرساخت است.

وی با یادآوری این‌که «امروزه در کشوری مانند کره‌جنوبی مردم در شش رشته صنعتی اعم از خودروسازی و فناوری اطلاعات و الکترونیک مشغول‌اند و حال آن‌که در ایران مردم در 39 رشته مشغول به کارند و آمایش وجود ندارد»، تصریح کرد: با توجه به این‌که زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری آسیب دیده‌اند؛ لذا سرمایه‌گذاران رغبتی برای سرمایه‌گذاری نداشته و در حال ارزیابی شرایط هستند.

وی با تأکید بر این‌که «نمی‌توان این اطمینان را داشت که با تقویت سرمایه درگردش، وضعیت اشتغال کشور بهبود یابد»، ادامه داد: چراکه در بخش مسکن علی‌رغم تزریق میزان بالایی از سرمایه، به عینه دیدیم که رونقی حاصل نشد؛ لذا معتقدیم دستگاه‌های اجرایی وظیفه اشتغال‌زایی را به عهده دارند و نمایندگان مجلس نیز می‌توانند با ریل‌گذاری صحیح حرکت در این مسیر را تسریع و تسهیل کنند.

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن در ادامه با اشاره به مشکلات پیرامون آب آشامیدنی، خاطرنشان کرد: متاسفانه دراین زمینه آمایش به درستی انجام نمی‌شود، در حالی که امروزه در بسیاری از کشورها در صنایع از تکنولوژی‌هایی استفاده می‌شود که آب تولید می‌کنند، اما در ایران همچنان اتلاف آب نگران‌کننده است.

انتهای پیام

کد N498882

وبگردی