آفتاب

کمک 103.8 میلیون دلاری آمریکا به لبنان برای رسیدگی به بحران پناهندگان سوری

کمک 103.8 میلیون دلاری آمریکا به لبنان برای رسیدگی به بحران پناهندگان سوری

آمریکا متعهد شد تا به ارتش لبنان هواپیماهای بیشتری برای مبارزه با گروه‌های شبه‌نظامی بدهد و اعلام کرد که 103.8 میلیون دلار دیگر کمک بشردوستانه برای کمک به لبنان برای رسیدگی به بحران پناهندگان تخصیص می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری روزنامه دیلی استار، فرانسه نیز متعهد شد تا هفت میلیون یورو به گروه حمایتی بین‌المللی برای صندوق لبنان اختصاص دهد که این صندوق برای حمایت از این کشور برای مواجهه با تاثیرات درگیری سوریه افتتاح شده است.

با این حال علی حسن خلیل، وزیر دارایی لبنان اعلام کرد که کمک مازاد فرانسه کمتر از آن چیزی است که لبنان برای مواجهه با مسئولیت‌های سنگین اقتصادی که براثر حضور بیش از 1 / 1 میلیون آواره سوری که در اراضی لبنان به وجود آمده نیاز دارد.

در همین حال جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به آنکارا اعلام کرد که واشنگتن حدود 500 میلیون دلار برای مردم و کشورهایی که از جنگ سوریه متضرر شده‌اند، اختصاص داده است که شامل 250 میلیون دلار برای کمک به آوارگان و کشورهای میزبان در همسایگی سوریه است.

سفارت آمریکا اعلام کرد که لبنان 103.8 میلیون دلار دریافت خواهد کرد که به گفته منابع آگاه در این سفارتخانه برای توسعه پروژه‌هایی که مربوط به آوارگان و مناطق میزبان سوری‌ها در لبنان است تخصیص می‌یابد.

این کمک جدید علاوه بر حدود 19 میلیون دلاری است که آمریکا به عنوان کمک‌های نظامی طی هفته‌های اخیر به نیروهای ارتش لبنان اختصاص داده است.

دیوید هیل، سفیر آمریکا پس از دیدار با تمام سلام نخست‌وزیر لبنان در روز جمعه گفت که کشورش به همتای لبنانی خود برای مبارزه با تهدید داعش کمک خواهد کرد و ارتش و نیروهای امنیتی آن را با تجهیزات مناسب تامین می‌کند. وی همچنین گفت که واشنگتن هواپیماهای بیشتری در اختیار ارتش لبنان به این منظور قرار خواهد داد.

انتهای پیام

کد N498857

وبگردی