آفتاب

نگاهی به مهمترین رویدادهای خبری شامگاه جمعه تا صبح شنبه

نگاهی به مهمترین رویدادهای خبری شامگاه جمعه تا صبح شنبه

تهران - ایرنا- روحانی: کشورهای عضو شانگهای خواهان روابط بهتر با ایران هستند/جنتی: سال فرهنگی با طوفان آغاز شد اما با همدلی هنرمندان به آرامش رسید/ درس گرفتن کشورها از ایران در حمایت از ملت ومقاومت فلسطین/ تعیین کننده بودن روابط ایران و روسیه در توسعه همکاریهای منطقه ای/ از جمله مهمترین اخبار ایرنا در 12 ساعت گذشته است.

اخبار داخلی

**********

***تهران - ایرنا - رییس جمهوری گفت: امروز همه کشورهای منطقه و اعضای سازمان شانگهای علاقمند به روابط بالاتر و بهتر با ایران در همه زمینه ها از جمله روابط اقتصادی هستند.



***تهران - ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکسالی که از مسوولیت بنده گذشت با طوفان آغاز شد اما با همدلی و یکرنگی هنرمندان عزیز به آرامش رسید .



***تهران- ایرنا - رییس سازمان حج و زیارت گفت : تاکنون بیش از 60 هزار ویزای الکترونیکی برای حجاج کشورمان صادر شده است و احتمالا تا فردا (شنبه) کار صدور ویزاها پایان می پذیرد.



***تهران - ایرنا - رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: یک تشکیلات باید در مسیر اصول و ارزش ها حرکت کند و نباید به این موارد خللی وارد شود.



***قم - ایرنا - عضو موسس تجمع علمای مسلمانان لبنان اظهار داشت: تلاش بسیاری در راستای تقویت وحدت بین مسلمانان به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای صورت گرفته است.



***اراک- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: شهدای ایران اسلامی نشان افتخار را با ایثار و فداکاری خود برای همیشه در کارنامه عملشان و تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رساندند.



***تهران - ایرنا - رییس سازمان سینمایی با بیان اینکه سیاه نمایی در سینما باید بازشناسی شود تصریح کرد که ˈفقر و مشکلات اقتصادی در همه جای دنیا وجود دارد و نشان دادن آن به معنی سیاه نمایی نیست.ˈ



***ایلام- ایرنا- آتش سوزی جنگل های «چم هندی» بخش موسیان شهرستان دهلران در جنوب باختری استان ایلام شامگاه جمعه مهار شد.



اخبار خارجی

***********

***بیروت - ایرنا - مفتی تونس تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران حقیقتا در کنار مقاومت و ملت مظلوم فلسطین ایستاده است و دیگر کشورها باید از ایران درس بگیرند.



***مسکو- ایرنا- سفیر کشورمان در روسیه اعلام کرد: توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بر همکاریهای منطقه ای تاثیر چشمگیر دارد و موجب تقویت ساختار آن می شود.



***تهران - ایرنا - آمریکا روز جمعه تحریم های روسیه را به دلیل نقش این کشور در درگیری های اوکراین افزایش داد.



***دهلی نو - ایرنا - رایزن فرهنگی ایران درهند از اینکه امروزه عظمت گذشته زبان و ادبیات فارسی چنان که باید و شاید در شبه قاره ملموس نیست، ابراز تاسف کرد.



***بیروت – ایرنا – فرماندهی ارتش لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شامگاه جمعه یک بمب آماده انفجار در شهر صیدا در جنوب لبنان کشف و خنثی شد.



***مسکو- ایرنا- فیلم ایرانی ˈزمستان گذشتهˈ به کارگردانی ˈسالم صلواتیˈ برنده جایزه بهترین کارگردان جشنواره بین المللی فیلم اسلامی قازان شد.



***تهران - ایرنا - مشاور سیاسی و مطبوعاتی رییس جمهوری سوریه، ورود هرگونه جنگنده آمریکایی به حریم کشورش را بدون اجازه دمشق و به بهانه حمله به مواضع تروریست های ˈداعشˈ، تجاوز علیه سوریه توصیف کرد و سرنگونی آنها را بعید ندانست.



***تهران - ایرنا - 'خالد مشعل' رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرد که فلسطینیان برای تحقق آشتی ملی نیازی به واسطه و میانجی ندارند، زیرا آن ها با یکدیگر قطع ارتباط نکرده اند.



***کوالالامپور – ایرنا - پیکر شادروان 'پرویز خاکی' که 27 مرداد در زندانی در فیلیپین فوت کرد طی مراسمی از مانیل پایتخت فیلیپین به تهران منتقل شد.



***تهران - ایرنا - وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه ژنرال ˈجان آلنˈ فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در افغانستان را به عنوان فرمانده و هماهنگ کننده ائتلاف بین المللی علیه ˈداعشˈ معرفی کرد.



***مادرید - ایرنا - دفتر پلیس شهری سانتیاگو پایتخت شیلی اعلام کرد که در چهل و یکمین سالروز کودتای نظامی این کشور، 10 پلیس مجروح و 33 تن دستگیر شدند.



***دهلی نو - ایرنا - یک مقام ارشد هندی می گوید که دولت این کشور در حال طراحی نقشه جامع عملی برای مبارزه با افراط گرایی است تا ریشه آن را بخشکاند.

شبد** 3404
کد N498757

وبگردی