آفتاب

عضو فراکسیون اصولگرایان: استیضاح تقابل قوا نیست؛ انجام وظیفه است

عضو فراکسیون اصولگرایان: استیضاح تقابل قوا نیست؛ انجام وظیفه است

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، تعامل را مهمترین نیاز فعلی کشور میان دو قوه می داند.

فرهاد بشیری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص مهمترین اولویت حال حاضر کشور که بایستی مورد توجه مجلس و دولت قرار بگیرد گفت: در وهله اول یک تعامل خوب میان دو قوه مهمترین اولویتی است که باید مورد توجه مشترک دولت و مجلس قرار بگیرد.
نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که پرداختن به مشکلات اساسی مردم در حوزه تورم و اشتغال اولویت بعدی مشترک و البته بسیار مهم برای دولت و مجلس محسوب می شود، خاطر نشان کرد: دولت و مجلس باید همگرا تر و کارشناسانه تر به مشکلات اقتصادی و فرهنگی بپردازد .
وی در پاسخ به این که آیا تعامل مجلس و دولت در سطحی هست که بتواند همه این مشکلات را با اولویت های گفته شد مرتفع کند،گفت: تعامل خوب است اما آنچه مهمتر است همگرایی ها و تعاملات است که به نظر می رسد باید نتیجه مفیدتری داشته باشد
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می رسد در این بخش همگرایی بیشتری که بتواند بارور باشد و پیشرفت ایجاد کند بیش از هر چیز دیگری میان دو قوه نیاز است که باید ابتدا به آن پرداخته شود.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص این که با شرایطی که بین دولت و مجلس وجود دارد و گویا برخی از نمایندگان به دنبال استیضاح های دیگری هستند آیا چنین تعاملی قابل دستیابی است گفت: این مساله مربوط به جایگاه های متفاوت قانونی میان دولت و مجلس است. به هر صورت دولت و مجلس هر یک وظیفه مشخصی دارند که نباید به آن ها به عنوان تقابل نگاه کرد.استیضاح حق قانونی مجلس است و اگر نمایندگان تصمیمی در این باره بگیرند یقینا بر اساس حق قانونی نظارتی مجلس است همان طور که دولت هم بر اساس اختیاراتش انجام وظیفه می کند.

/2727

کد N498740

وبگردی