آفتاب

روسیه و سوریه بر همکاری در مبارزه با تروریسم تاکید کردند

روسیه و سوریه بر همکاری در مبارزه با تروریسم تاکید کردند

مسکو - ایرنا - میخاییل بوگدانف نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و محمد الستار السید وزیر اوقاف سوریه بر همکاری مسکو و دمشق در امر مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، بوگدانف و السید در خصوص وضعیت سوریه و اوضاع منطقه خاورمیانه گفتگو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار به طور مفصل در مورد تهدید تروریستی منطقه خاورمیانه به ویژه از طرف گروه داعش، سازمان تروریستی القاعده و جبهه النصره تبادل نظر شد.

دو طرف به ویژه در مورد اقدامات ایدئولوژیکی لازم برای مقابله با گروه های تروریستی و افراط گرایان و انتشار و ترویج تصورات انحرافی و تحریف شده از اسلام گفتگو کردند.

طرف روسی بر اهمیت آغاز گفتگوهای گسترده میان دولت سوریه و نمایندگان گروه های مخالف دولت با گرایش های میهن دوستانه به منظور تشریک مساعی برای مقابله با تروریسم و دفاع از حق حاکمیت و یکپارچگی سوریه تاکید کرد.

روسیه در سه سال اخیر از آغاز بحران در سوریه همواره بر حل مسایل این کشور از راههای مسالمت آمیز و پرهیز از مداخله خارجی در امور داخلی این کشور تاکید کرده است.

مقامهای روس در این مدت از مبارزات دولت و مردم سوریه با گروه های تروریستی حمایت کرده و مسکو در مجامع بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل بارها از سیاست های غرب و آمریکا در مساله سوریه که بر محور حمایت از گروه های تروریستی اجرا شده، انتقاد کرده است.

اروپام*5*391*518 ** 1597
کد N498734

وبگردی