آفتاب

آسوشیتدپرس: فرانسه به دنبال دعوت ایران به کنفرانس پاریس است

آسوشیتدپرس: فرانسه به دنبال دعوت ایران به کنفرانس پاریس است

تهران - ایرنا - خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد: یکی از مقام های فرانسوی که در حال تدارک برگزاری کنفرانس پاریس برای مبارزه با گروه تروریستی داعش می باشد به دنبال دعوت از ایران برای حضور در این نشست است.

به گزارش ایرنا، 'آسوشیتدپرس' روز جمعه به نقل از این مقام فرانسوی که نامش را ذکر نکرده، آورده است که فرانسه برای دعوت ایران در حال رایزنی با متحدانش می باشد.

این کنفرانس قرار است روز دوشنبه هفته جاری در پاریس برگزار شود.

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه نیز که روز جمعه به عراق سفر کرده است، به سوالی در خصوص حضور ایران در نشست بین المللی پاریس با موضوعیت مبارزه با داعش پاسخ داد.

به نوشته نشریه فرانسوی لوپوئن، وی درباره حضور ایران در نشست بین المللی پاریس ابراز امیدواری که یک مشارکت هرچه گسترده تر در مقابله با داعش صورت گیرد.

وی افزود: فهرست دقیقی برای حضور شرکت کنندگان هنوز تهیه نشده است و وزیران امورخارجه فرانسه و عراق درصدد هستند که این مشارکت هرچه گسترده تر صورت گیرد.

یک دیپلمات فرانسوی پیش تر، هدف از برگزاری این نشست را تلاش برای هماهنگی های بیشتر در مبارزه با داعش، ممانعت از کمک مالی به این گروه تروریستی، یاری رساندن به عراق و سرعت بخشیدن به کمک های بشر دوستانه به ساکنان مناطق بحران زده عنوان کرده بود.

گروه تروریستی داعش که با حمایت غرب و برخی کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه ایجاد شده اکنون به گفته دولتمردان غربی به عنوان خطر بالقوه برای حامیانش مطرح است.

رسانام**1502** 1517 ** 1597
کد N498727

وبگردی