آفتاب
مفتی صربستان:

گروه تروریستی داعش درصد ایجاد تفرقه و تنفر بین مسلمان است

گروه تروریستی داعش درصد ایجاد تفرقه و تنفر بین مسلمان است

بلگراد- ایرنا- مفتی صربستان در نماز جمعه در مسجد بایرکلی بلگراد ضمن انتقاد از گروه تروریستی داعش، گفت: حرکت این گروه، اسلامی نیست و آنها درصد ایجاد تفرقه و تنفر بین مسلمان هستند.

به گزارش ایرنا، محمد یوسف اسپاهیچ در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه اسلام، ظلم و کشتار را نمی پذیرد خطاب به نمازگزاران، افزود: گروه تروریستی داعش، اسلامی و مسلمان نیستند، خداوند مخالف هرگونه ظلم، ستم، کشتار مردم و اقدام های تروریستی است.

مفتی صربستان و امام جمعه بلگراد با اشاره به اهمیت اتحاد بین مسلمانان گفت: اسلام مردم را با هم متحد می کند و مسلمانان در هر روز و روزهای جمعه در مساجد از هر قوم و نژاد جمع می شوند و به نیایش و فرایض دینی خود می پردازند.

مفتی یوسف اسپاهیچ با اشاره به حضور مجید فهیم پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در میان نماز گزاران گفت: در میان نماز گزاران در این مسجد ، مسلمانانی از کشور ترکیه، ایران، آلبانیایی تباران و بوشنیاک و همچنین دیپلمات هایی از کشور ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه حضور دارند که در این مسجد نماز می خوانند. این اسلام است که تمام این افراد را در اینجا جمع کرده است.

براساس آخرین سرشماری های رسمی بیش از 300 هزار مسلمان درصربستان زندگی می کنند که حدود 40 هزار نفر در بلگراد و حومه این شهر سکونت دارند.

در صربستان بنا به آمار غیر رسمی بیش از 600 هزار نفر مسلمان زندگی می کنند که حدود 200 هزار نفر آنها در بلگراد و حومه آن اسکان دارند.

مسجد بایراکلی تنها مسجد قدیمی بلگراد است که در ماه رمضان سال 1521 میلادی بنا شده است و بانگ روح افزای اذان حدود 500 سال از تنها مسجد شهر بلگراد به گوش می رسد.

مسجد بایراکلی در مساحتی برابر با 100 متر مربع ساخته شده و تنها مسجد باقی مانده از 273 مسجد در شهر بلگراد است.

اروپام**4**436** 3404
کد N498684

وبگردی