آفتاب

فیلم ایرانی برنده جشنواره بین المللی فیلم اسلامی روسیه شد

فیلم ایرانی برنده جشنواره بین المللی فیلم اسلامی روسیه شد

مسکو- ایرنا- فیلم ایرانی ˈزمستان گذشتهˈ به کارگردانی ˈسالم صلواتیˈ برنده جایزه بهترین کارگردان جشنواره بین المللی فیلم اسلامی قازان شد.

به گزارش ایرنا به نقل از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قازان پایتخت جمهوری تاتارستان، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی فیلم اسلامی قازان روز جمعه برگزار شد.

جشنواره بین المللی فیلم اسلامی قازان از روز پنجم ماه سپتامبر جاری به مدت یک هفته جریان داشت و در آن بیش از 500 فیلم از 57 کشور جهان به نمایش درآمد.

در بخش مسابقه این جشنواره فیلم هایی از 20 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران شرکت داشت.

فیلم های ایرانی در جشنواره قازان در سینما 'رودینا' قازان به نمایش درآمد که از پرمخاطب ترین فیلم های جشنواره بود و در پایان نمایش، کارگردانان ایرانی توضیحاتی در مورد آثار ارائه شده و برنامه های در دست تولید به مخاطبان و بازدیدکنندگان و منتقدان فیلم ها ارایه کردند.

فیلم ایرانی 'زمستان گذشته' به کارگردانی 'سالم صلواتی' برنده جایزه بهترین کارگردان جشنواره قازان شد و این جایزه را رسول شایان سرکنسول کشورمان در قازان با توجه به غیاب کارگردان آن در جشنواره دریافت کرد.

فیلم ایرانی مستند 'ماروسیا' به کارگردانی نوید میخک هم در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی قازان به نمایش درآمد.

فیلم 'افغانستان2014-جزییات' اثر رضا و سهیلا محبی محصول مشترک افغانستان و ایتالیا هم برنده جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره بین المللی فیلم اسلامی قازان شد.

جشنواره بین المللی سینمای مسلمان قازان از سال 2005 در جمهوری تاتارستان برگزار می شود و وزارت فرهنگ این جمهوری مسلمان نشین و شهرداری قازان آن را با حمایت رییس جمهوری تاتارستان برگزار می کنند.

این جشنواره با شعار ˈپیش به سوی فرهنگ گفت و گو از طریق گفت و گوی فرهنگ هاˈ برگزار می شود و در آن طبق معیارهای حاکم بر جشنواره تنها فیلم های مروج ارزش های اخلاقی و فاقد صحنه های خشن و غیر اخلاقی شرکت داده می شوند.

فیلم های ایرانی در جشنواره های قبلی قازان موفقیت های بزرگی کسب کرده اند و فیلم های کشورمان در سال 1391 در موفقیتی بی سابقه در پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه، برنده پنج جایزه جشنواره بین المللی سینمای مسلمان قازان شدند.

اروپام*5*391*518** 3404
کد N498665

وبگردی