آفتاب

ادامه مذاکرات رئیس جمهور فرانسه با مقامات عراقی

ادامه مذاکرات رئیس جمهور فرانسه با مقامات عراقی

رئیس جمهوری فرانسه در ادامه دیدارهای خود با مقامات بلندپایه عراق، با سلیم الجبوری رئیس پارلمان و مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  الفرات، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه با سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق در بغداد دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار، اولاند و الجبوری راههای مبارزه با تروریسم در عراق را بررسی کردند.

ریاست پارلمان عراق در بیانیه ای آورده است الجبوری در دفتر خود، اولاند را به حضور پذیرفت و از نقش مثبت فرانسه در حمایت از دموکراسی و ثبات عراق و نیز نقش این کشور در پناه دادن به آوارگان عراقی تا هنگام برقراری ثبات در کشور و بازگشت آنها به عراق تقدیر کرد.

الجبوری با بیان اینکه تروریسم با همه دشمنی می کند، تاکید کرد همه عراقیها علیه تروریست متحد هستند و بیشتر مردم که علاقه مند هستند با تروریسم بجنگند، کسانی هستند که داعش بر آنها مسلط است.

الجبوری بر برقراری روابط برابر با کشورهای اروپایی از جمله فرانسه مبتنی بر احترام و اعتماد متقابل تاکید کرد.

رئیس جمهوری فرانسه هم اعلام کرد کشورش علاقه مند است به عراق کمک کند و برای جلب حمایت بین المللی از ثبات این کشور تلاش کند.

اولاند که امروز با استقبال ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق وارد بغداد شده بود، امروز با فواد معصوم رئیس جمهوری عراق دیدار کرد. کنفرانس پاریس در خصوص مبارزه با داعش از جمله محورهای مذاکرات اولاند با معصوم و همچنین حیدرالعبادی نخست وزیر عراق بود.

جدیدترین خبر از عراق اینکه رسانه ها از سفر اولاند به منطقه شمال عراق برای دیدار با مسئولان این منطقه از جمله مسعود بارزانی خبر داده اند. بر اساس این گزارش، اولاند با استقبال مقامات محلی منطقه کردستان عراق وارد اربیل شد.

کد N498654

وبگردی