آفتاب

سطح آماده باش مقابله با تروریسم در استرالیا افزایش یافت

سطح آماده باش مقابله با تروریسم در استرالیا افزایش یافت

تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز اعلام کرد که ˈسطح آماده باش مقابله با تروریسم در استرالیا افزایش یافته استˈ.

خبرگزاری رویتر جمعه شب در بخش فرانسوی زبان خود افزود: نهادهای اطلاعاتی گفته اند شمار استرالیایی هایی که از جنگ در کنار ستیزه جویان داعش و دیگر گروه های تروریستی باز می گردند، کشور را با خطر فزاینده ای روبرو می سازند.

بنابر این گزارش، تونی آبوت نخست وزیر استرالیا روز جمعه گفت که اطلاعاتی در باره توطئه های مشخص وجود ندارد و بالا بردن سطح آماده باش به معنای فوری بودن حمله نیست، اما افرادی هستند که قادرند دست به حمله بزنند، با این حال قصد داریم بر شمار افراد پلیس در رویدادهای ورزشی، ساختمان های دولتی و فرودگاه ها بیافزاییم.

مقامات امنیتی استرالیا اعلام کرده اند که دست کم 20 نفر پس از جنگ همراه با گروه های تروریستی از جمله گروه داعش به استرالیا بازگشته اند.

'دیوید ارواین' رییس فعلی سازمان اطلاعات امنیتی استرالیا، نیز گفت: تهدید می تواند در ' زمینه های متعدد' خود را نشان دهد، از جمله بمب گذاری، شبیه آنچه که در یک باشگاه شبانه در جزیره بالی در اندونزی در سال 2002 روی داد که بیش از 200 تن از جمله 88 استرالیایی را به کشتن داد.

تونی آبوت که قرار است در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور یابد، گفت: برای استرالیا و جهان مهم است گروه تکفیری داعش شکست بخورد.

ایرانم **1004** 1502**1597
کد N498624

وبگردی