آفتاب

اقدامات دولت قطر برای مقابله با بی توجهی به تحصیل در آن کشور

اقدامات دولت قطر برای مقابله با بی توجهی به تحصیل در آن کشور

تهران - ایرنا - دولت قطر تصمیم دارد برای نخستین بار اقداماتی را برای مقابله با بی توجهی شهروندان این کشور به تحصیل و رفتن به مراکز آموزشی اتخاذ کند.

به گزارش روزنامه فرانسوی لوفیگارو، تحصیل در قطر مجانی و اجباری است ولی با این وجود شمار زیادی از شهروندان آن کشور تمایلی به تحصیل و در نتیجه کسب شغل از خود نشان نمی دهند.

بنابر این گزارش، دولت قطر عزم خود را برای مقابله با این پدیده منفی جزم کرده تا مانع از فرار دانش آموزان از مدارس در سال تحصیلی جاری شود.

شورای عالی آموزش قطر امروز (جمعه) نشستی را با عنوان ' بهتر دانستن قطر را می سازد'، برگزار کرد تا حساسیت این مشکل را بیشتر و آشکار تر نشان دهد.

هدف از برگزاری این نشست ایجاد حساسیت نزد افکار عمومی و والدین برای تشویق کودکان به ادامه تحصیل بوده است.

بر اساس آمارهای موجود، نزدیک به 40 درصد دانش آموزان مقطع پیش دبستانی و 30 درصد دبستانی ها در نخستین روز سال تحصیلی امسال که هفته گذشته آغاز شد، غایب بودند.

به نوشته روزنامه فرانسوی لوفیگارو، وزارت آموزش و پرورش قطر برای مقابله با فرار دانش آموزان از مدارس، اقدامات ویژه ای از جمله از طریق ارسال پیامک برای والدین اتخاذ کرده است.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده توسط وزارت آموزش و پرورش قطر، دانش آموزانی که بیش از هفت جلسه غیبت غیر موجه داشته باشند، از شرکت در امتحانات محروم می شوند و نمی توانند به کلاس های بالاتر راه یابند.

وزارت آموزش و پرورش قطر معتقد است این هشدار می تواند یک شوک بسیار مهم باشد. این وزارتخانه همچنین 70 اقدام برای سال تحصیلی جدید اعلام خواهد کرد تا شاید بتواند محیط های آموزشی را با نشاط تر از گذشته کند.

رسانام**1502**1517
کد N498619

وبگردی