آفتاب

چگونه سرعت گوشی اندرویدی خود را بالا ببریم؟

چگونه سرعت گوشی اندرویدی خود را بالا ببریم؟

سرعت گوشی های اندرویدی به مرور زمان کند می شود. برای حفظ سرعت گوشی هوشمند خود، کافیست از مراحلی که در این مطلب ذکر شده پیروی نمایید.

امروزه گوشی های اندرویدی در همه جا یافت میشوند، از گوشی های هوشمند سطح پایین گرفته تا گوشی های سطح بالا. با این وجود همه این دستگاه ها به مرور زمان کند میشوند. بنابراین برای حفظ سرعت گوشی هوشمند خود، کافیست از مراحلی که در این مقاله ذکر شده پیروی نمایید.





1 – سیستم عامل گوشی خود را به روز کنید .

آپدیت سیستم عامل گوشی ،  باگ‌های نرم افزاری  و سایر مشکلات گوشی که ممکن است شما از آنها اطلاع نداشته باشید را برطرف میکند. بنابراین به روز رسانی منظم سیستم عامل ، بهترین عملکرد را برای گوشی به ارمغان میاورد.



2 – گوشی خود را ریست نمایید.

ریست کردن گوشی همه چیز را پاک نموده و گوشی شما را به "حالت کارخانه" بازگردانی مینماید .اما این کار موقتی است ، زیرا با استفاده دوباره از گوشی ، به شکل قبل سرعت گوشی پایین خواهد آمد.
توجه : قبل از انجام این مرحله ، از اطلاعات مخاطبین ، یادداشت ها، و هر اطلاعات مهم دیگر (مانند کلمات عبور ذخیره شده در مرورگر) نسخه پشتیبان تهیه نمایید .





3 – حافظه داخلی گوشی خود را چک کنید

یکی از دلایل افت سرعت گوشی در هنگام استفاده ، کم بودن فضای حافظه داخلی میباشد. برای این منظور :
• فایل های خود را (نظیر عکس، فایل های mp3، فیلم ها، و غیره) به یک حافظه خارجی نظیر SD CARD منتقل نمایید .

• برخی از گوشی های هوشمند سطح پایین به طور پیشفرض از حافظه داخلی کمی برخوردارند که در اینصورت انتقال فایل ها به حافظه خارجی تاثیری زیادی بر سرعت این گوشی ها ندارد .



4- جستجوی اندروید مارکت برای یافتن برنامه های کاربردی و مفید

برنامه هایی که ممکن است به کارتان بیاید :
• برای گوشی های قدیمی ، برنامه auto task killer طبق زمانبدی انتخابی شما برنامه های در حال اجرا  را متوقف میکند. این کار باعث آزادشدن مقداری از فضای Ram شده و کارایی گوشی را افزایش میدهد .

• یک آنتی ویروس خوب فایل های گوشی شما را برای شناسایی انواع ویروس ها و فایل های مخرب بررسی مینماید که البته باعث کاهش سرعت گوشی نیز میگردد .
• برنامه start up manager به شما این امکان را میدهد تا تعدادی از برنامه های اجرا شده در هنگام روشن شدن گوشی را متوقف نمایید.

• برنامه Juice defender  با متوقف کردن برنامه ها و سرویس های در حال اجرا، مدت زمان استفاده از باتری را به طور چشمگیری افزایش میدهد .
• برنامه cache cleaner امکان پاکسازی حافظه نهان یا همان کش را برای گوشی شما فراهم میکند.

• برنامه Apps to SD card جهت انتقال برنامه های گوشی شما به حافظه SD Card به کار میرود. همچنین این کار باعث افزایش سرعت گوشی نیز میگردد .
• برنامه Spare parts امکان فعال‌سازی و تغییر برخی تنظیمات اندروید نظیر کنترل سرعت یا غیر فعال کردن انیمیشن های صفحه های کاربری را به شما میدهد.





5- برنامه های بدون استفاده را حذف نمایید .





6- گوشی خود را ریستارت نمایید .

این یک انتخاب موقتی است، اما کار می کند!



7- گوشی خود را روت کنید .

روت کردن گزینه های بیشتری را برای کار با گوشی در اختیارتان قرار میدهد .اگر چه این کار با ریسک همراه است ، اما هیچ خطری ندارد . عمل روت ناموفق باعث بریک شدن گوشی شده و از طرفی روت موفق باعث ابطال ضمانتنامه گوشی میگردد که همواره میتوانید با UnRoot کردن  دستگاه خود ، گارانتی گوشی را بازگردانی کنید .
در اینجا یک لیست از چیزهایی که شما می توانید پس از روت کردن گوشی خود انجام دهید قرار گرفته است :

• اورکلاک پردازنده گوشی : با این کار میتوان به نهایت سرعت گوشی دست یافت که این عمل عمر باتری را کاهش میدهد .
• همچنین میتوانید کاستوم رام نصب کنید . رام، نسخه پایه اندرویدی است که روی گوشی شما نصب میباشد . کاستوم رام ، از نوع رسمی رام ها نیست ، اما برخی از آنها حتی از رام های رسمی بهتر هستند و باعث رفع بسیاری از مشکلات اسمارت فون ها نظیر حفره های امنیتی ، باگ ها و ... میگردد و همچنین امکان استفاده از نسخه های جدید اندروید را نیز فراهم میسازد . اما این روش پیشرفته و خطرناک بوده و به عنوان یک راه حل کارامد توصیه نمیشود .زیرا بعضی از کاستوم رام ها به حالت پایدار نبوده و حاوی اشکالاتی هستند که در رام رسمی نیز یافت میشوند .

• توانایی  حذف برنامه های ناخواسته ای که از قبل نصب شده اند فراهم میشود .در صورتی که میخواهید برنامه ای را حذف کنید به نکته توجه کنید :
o قبل از پاک کردن برنامه مورد نظر ، یک برنامه بکاپ نظیر Titanium Backup دانلود نمایید و از برنامه مورد نظر بکاپ تهیه کنید.

o از پاک کردن برنامه های سیستمی نظیر لانچر و استاتوس بار خودداری کنید .
روت کردن قابلیت های پیشرفته دیگری برای دسترسی به برنامه هایی نظیر root call blockers, normal and notification ads blockers و root memory managers میدهد . برای مثال برنامه  root memory manager عملکرد بهتری نسبت به auto task killer دارد .
کد N498574

وبگردی