آفتاب

مفتی تونس:کشورها باید از ایران درحمایت از ملت ومقاومت فلسطین درس بگیرند

مفتی تونس:کشورها باید از ایران درحمایت از ملت ومقاومت فلسطین درس بگیرند

بیروت – ایرنا – شیخ « حمده سعید» مفتی تونس تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران حقیقتا در کنار مقاومت و ملت مظلوم فلسطین ایستاده است و دیگر کشورها باید از ایران درس بگیرند.

به گزارش ایرنا، مفتی تونس که در راس هیاتی درهمایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از فلسطین شرکت کرده بود، بعداز بازگشت به کشورش از حسن میزبانی جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و این همایش را موفقیت آمیز خواند.

وی روابط جمهوری اسلامی ایران و تونس را بسیار خوب و صمیمانه ارزیابی کرد.

شیخ حمده سعید ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نه چندان دورهمایش های راهکارهای مبارزه با تکفیری ها ، حمایت از فلسطین و وحدت اسلامی در تونس برگزار شود.

مفتی تونس تصریح کرد: پیشنهاد برگزاری چند همایش برای حمایت از فلسطین را در فلسطین و غزه دادم که مورد قبول دبیرخانه همایش و تایید حاضران در اجلاس تهران قرار گرفت.

وی تاکید کرد: امیدوارم علمای اسلام از مرحله نظری به مرحله عملی رسیده و از قدرت و جایگاه خود برای ایجاد وحدت اسلامی ونجات فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی و رهایی از افراطی گری بخوبی استفاده کنند.

شیخ حمده سعید اظهار داشت: در زمان حاضر ایران تنها کشوری است که به ملت ومجاهدان فلسطینی و بدون توجه به مذهب آنان نگاهی احترام آمیز و عزتمندانه دارد و در کنارشان ایستاده است و در همه عرصه ها کمک می کند.

خاورم ** 1324
کد N498572

وبگردی