آفتاب

آلمان مشارکت در حمله هوایی علیه داعش را بعید دانست

آلمان مشارکت در حمله هوایی علیه داعش را بعید دانست

تهران - ایرنا - ˈکریستین ورتزˈ سخنگوی دولت آلمان به نقل از ˈآنگلا مرکلˈ صدر اعظم آلمان، مشارکت برلین در حمله هوایی علیه گروه تروریستی ˈداعشˈ را بعید دانست.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز روز جمعه در گزارشی به نقل از این سخنگو، نوشت: دولت آلمان در حمله هوایی که از سوی آمریکا علیه داعش پیشنهاد شده است، شرکت نخواهد کرد.

ورتز در عین حال گفت، ایجاد ثبات در منطقه مورد توجه جدی دولت آلمان است ولی من مشارکت در حملات هوایی را بعید می دانم.

این در حالی است که آمریکا اخیرا مدعی رهبری یک ائتلاف جهانی برای مقابله با گروه تروریستی داعش شده است.

بنا به اعلام رسانه های خبری، کشورهایی که زمانی پشتیبان گروه هایی همانند داعش بودند در حال حاضر به هدفی برای این گروه ها تبدیل شده اند. آنها اکنون به این توافق رسیده اند که هر چه زودتر باید جلوی گسترش این افراط گرایی ها و خشونت ها را گرفت و منطقه را از آتش آنها پاک کرد؛ با این حال کارشناسان معتقدند که این رویکرد آمریکا و هم پیمانان او، راهی برای دخالت نظامی مجدد در عراق است.

گروه تکفیری داعش که از حمایت جبهه عربی و غربی برخوردار است و در عراق و سوریه مرتکب جنایات وحشیانه ای شده، فعالیت های خود را ابتدا از سوریه آغاز کرد و پس از آن با راه اندازی مجموعه ای از حملات در عراق که با پشتیبانی بقایای رژیم 'بعث' همراه بود، برخی از شهرهای این کشور را همچون 'رمادی'، 'فلوجه' و 'موصل' اشغال کرد.

ارتش های عراق و سوریه با بازیابی اعتماد و تقویت توان اطلاعاتی و نظامی خود موفق شده اند که علاوه بر جلوگیری از پیشروی تروریست ها، بسیاری از مناطق اشغال شده توسط آنها را پس بگیرند.

**مترجمام**1480**1517
کد N498499

وبگردی