آفتاب

محمدیان: انجمن‌های اسلامی باید منادی اسلام ناب انقلابی محمدی باشند

محمدیان: انجمن‌های اسلامی باید منادی اسلام ناب انقلابی محمدی باشند

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با بیان اینکه انجمن‌های اسلامی باید منادی اسلام ناب انقلابی محمدی باشند، گفت: دفتر تحکیم وحدت گذشته پرافتخاری دارد و امیدوارم این مجموعه بتواند فضایی را که رهبری از مجامع دانشجویی انتظار دارد، تقویت کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان در نشست سالانه انجمن‌های اسلامی دانشجویان سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) اظهار کرد: انجمن‌های اسلامی باید منادی اسلام ناب انقلابی محمدی باشند. به شما توصیه می‌کنم یک بار دیگر فرمایشات امام (ره) در باب اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی را مرور کنید. این دو خط کاملا به موازات هم حرکت می‌کنند اما با هم متفاوت هستند. امام شاخص‌های بسیار خوبی در بیان تفاوت‌های آنها فرموده‌اند و جوانان اهل فکر باید به این مساله توجه کنند.

وی با اشاره به پیام سال گذشته مقام معظم رهبری به مجموعه‌های دانشگاهی، بیان کرد: این پیام بسیار جامع بود و نکات ویژه‌ای در آن وجود داشت. حضرت آقا همیشه در دیدارهای دانشجویی این تذکر را می‌دهند که در کنار تحصیل علم و دانش باید از فرصت جوانی برای تهذیب نفس و انس با خدا و آشنایی عمیق با قرآن و اهل بیت (ع) بهره ببریم.

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها افزود: طبق فرموده آقا شما افسران جوان جنگ نرم هستید و در عرصه جنگ نرم بصیرتی عمارگونه و استقامتی مالک‌اشتروار می‌طلبد که باید با تمام وجود خود را برای این عرصه آماده کنید. این راه نیاز به بصیرت ویژه دارد. دشمنان با پرچم حقوق بشر دل عده‌ای را می‌برند. حالا اگر قرآن را بر سر مجامع بین‌المللی بالا ببرند آن وقت چند نفر با مشکل مواجه خواهند شد؟

وی در ادامه با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر شناخت تمام ابعاد و لایه‌های نظام سلطه، اضافه کرد: مطمئنا شعارهای نظام سلطه خریدار دارد که مطرح می‌شود اما پشت پرده واقعی آن چیست؟ غربی‌ها وقتی دیدند شعارهای اسلامی چقدر در دل مردم نفوذ می‌کند، داعش را ساختند که بگویند اگر اسلام حاکم شود اینگونه خواهد شد. خودشان داعش و القاعده را می‌سازند و در موقع لازم با آنها به بهانه مبارزه با تروریسم می‌جنگند. داعش را همین‌ها در سوریه حمایت کردند و حالا می‌خواهند علیه‌اش ائتلاف جهانی تشکیل بدهند.

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها همچنین یادآور شد: طبق فرمایشات رهبری تشکیلات می‌تواند معبد باشد ولی مبادا تبدیل به معبود گردد. باید در یک تشکیلات اصول و ارزش‌های عقیدتی و معنوی حفظ و بر صمیمت و همدلی بین اعضا تاکید شود. اگر جایی تعارض ایجاد شد اصلی که باید به آن پایبند بمانیم ارزش‌ها هستند.

محمدیان در پایان با بیان اینکه طبق فرموده رهبری افق‌های روشنی در انتظار خواهد بود، اضافه کرد: چندصد سال است که همه مکاتبی که ادعا داشتند می‌توانند بشریت را به بهشت دنیوی و سعادت برسانند حرف‌های خود را زده‌اند و تجربیات خود را در اختیار بشریت قرار دادند اما دیدیم که هم کمونیست‌ها که نصف دنیا را در اختیار داشتند و می‌خواستند عدالت را برقرار کنند به جایی نرسیدند و بهشت وعده داده شده غربی‌ها را هم امروز می‌بینیم اما پیام انقلاب از سنخ دیگری است و اگر به گوش مردم دنیا برسد سحر ساحران را باطل خواهد کرد و از این جهت افق‌های روشنی در آینده وجود دارد.

انتهای پیام

کد N498468

وبگردی