آفتاب
امام جمعه موقت قم:

وحدت و همدلی مردم عراق عامل آرامش این کشور خواهد بود

وحدت و همدلی مردم عراق عامل آرامش این کشور خواهد بود

قم ـ ایرنا ـ خطیب جمعه قم گفت : با وحدت و همدلی مردم و مسوولان عراقی، شاهد ثبات و آرامش در این کشور بزرگ اسلامی خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، آیت الله 'سید هاشم حسینی بوشهری' در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم ، استقرار دولت عراق پس از دشواری های فراوان امنیتی، نظامی و سیاسی را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد که این وحدت و همدلی زمینه موفقیت های بعدی این ملت را فراهم کند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود سکوت مدعیان حقوق بشر در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین را نکوهش کرد و گفت: امروز پایه های نظام سلطه فروریخته و با وجود سکوت در برابر کشتار و جنایات بیرحمانه در فلسطین، آبرویی برای مدعیان حقوق بشر باقی نمانده است.

وی افزود: برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بزرگترین ضربه را بر پیکره مستکبران غربی فرود آورده و ایستادگی و مقاومت مردم کشورمان، نظام سلطه را در همه عرصه ها به چالش کشیده است.

حسینی بوشهری درادامه ، با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید ایشان بر موضوعات علم و فناوری، اقتصاد، فرهنگ و جمعیت را مورد توجه قرار داد و گفت: از مسوولان فرهنگی کشورمان متواضعانه می خواهیم که در خصوص مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی، دغدغه های رهبری، مراجع تقلید و متدینین جامعه را مورد توجه قرار داده و سخنی بر زبان نیاورند که در عرصه فرهنگ حالت یاس و ناامیدی در جامعه بوجود بیاورد.

مدیر حوزه های علمیه همچنین با اشاره به انجام عمل جراحی مقام معظم رهبری، بر شکرگزاری به درگاه پروردگار متعال بابت نعمت بزرگ ولایت و سلامتی ایشان تاکید کرد و گفت: ایشان با بستری شدن در یک بیمارستان دولتی، نگاه ژرف و مردم دار خود را به خوبی نشان داد و ما همواره سلامتی و طول عمر رهبر انقلاب را از خداوند منان مسالت داریم.

حسینی بوشهری در پایان با ابراز نگرانی از اوضاع سیاسی در کشور یمن، تصریح کرد: جمعیت معترض در یمن، مطالبات و خواسته های به حقی دارند، اما دولت یمن به جای پاسخ روشن به آنها مردم را به گلوله بسته است، اما دولتمردان این کشور باید بدانند که با گلوله نمی توان جامعه را اداره کرد. ک/3

8146/ 550/
کد N498368

وبگردی