آفتاب

جان کری وارد ترکیه شد

جان کری وارد ترکیه شد

آنکارا- ایرنا- وزیر امور خارجه آمریکا به عنوان بخشی از تلاش هایش برای تشکیل یک ائتلاف منطقه ای علیه گروه تروریستی داعش روز جمعه وارد آنکارا شد.

به گزارش ایرنا ، 'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا در چارچوب تلاش هایش برای تشکیل یک ائتلاف منطقه ای علیه داعش با مقام های ترکیه درباره همکاری بیشتر در مقابل داعش گفت وگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا امروز با 'رجب طیب اردوغان' رییس جمهوری، 'احمد داود اوغلو' نخست وزیر و 'مولود چاووش اوغلو' همتای ترکیه ای خود درباره مسائل مهم منطقه ای، دو جانبه و بین المللی و فرصت ها برای همکاری های بیشتر صحبت خواهد کرد.

جان کری تلاش دارد که مقامات ترکیه را برای همکاری در عملیات نظامی علیه داعش متقاعد کند ولی ترکیه چندان تمایلی به این امر ندارد.

یک پایگاه خبری نزدیک به دولت آنکارا اعلام کرد که ترکیه در عملیات نظامی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا برای مبارزه با گروه تکفیری و تروریستی داعش درعراق و سوریه شرکت نمی کند.

پایگاه خبری 'خبر 7' با اعلام این مطلب افزود: تصمیم آنکارا درباره شرکت نکردن در عملیات های هوایی و زمینی علیه داعش در نشستی با حضور نخست وزیر، رییس ستاد ارتش، رییس سازمان اطلاعات و دیگر مقام های امنیتی و نظامی ترکیه اتخاذ شده است.

این پایگاه خبری اضافه کرد که ترکیه در هیچ عملیات مسلحانه ای شرکت نخواهد کرد اما بر عملیات بشردوستانه کاملا متمرکز خواهد شد.

بر پایه این گزارش، ترکیه آمادگی خود را در این مورد اعلام کرده است که می تواند به ائتلاف اجازه دهد از پایگاه نظامی اینجرلیک در جنوب ترکیه برای عملیات های تدارکاتی استفاده کند.

ترکیه نگران سرنوشت 46 تبعه این کشور که در اوایل ماه ژوئن گذشته به دست گروه های تکفیری در موصل عراق ربوده شده اند، می باشد.

خاورم ** 2010** 1337
کد N498242

وبگردی