آفتاب
آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه:

هیات مذاکره‌کننده رسولان انقلاب اسلامی هستند

هیات مذاکره‌کننده رسولان انقلاب اسلامی هستند

خطیب نماز جمعه موقت تهران خطاب به اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: هیات مذاکره‌کننده! باید بدانید شما رسولان انقلاب اسلامی هستید و باید زیبایی‌های انقلاب را در آن فضا مطرح کنید.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به سالروز 17 شهریور گفت: در آن روز جنایات بی شماری به دست رژیم شاه رخ داد و بیش از هزار نفر در طی یک روز و یک ساعت کشته شدند به طوری که بسیاری از شهیدان در پیاده‌روها انباشته شده بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه 17 شهریور روز ننگ رژیم شاهنشاهی است، افزود: خوشبختانه شنیده شده تمام سرکرده های گروه های تروریستی احرار و شام در سوریه به هلاکت رسیدند و هزار عضو این گروه های تروریستی خود را تسلیم ارتش سوریه کرده و حتی به جان یکدیگر افتاده‌اند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به هیات مذاکره کننده ایرانی گفت: می دانیم که نیازی به تذکر نیست، اما باور کنیم آمریکا دشمن است و از دشمن انتظاری جز دشمنی نیست و شما هم آن را به عنوان دشمن تلقی کنید.

وی تصریح کرد: هیات مذاکره کننده باید بدانید که شما رسولان انقلاب اسلامی هستید و باید زیبایی های انقلاب را در آن فضا مطرح کرده و روحیه قوی مردم را بازگو کنیم و در جنب مذاکرات هسته ای به این مسائل بپردازید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مادامی که خطوط قرمز و عزت مسلمانان را مراعات کنید، قطعا تایید رهبری و همه مردم را خواهید داشت.

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای خبرگان رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب طی سخنانی فرمودند نظام سلطه رو به افول و رو به غروب بوده و نظام اسلامی رو به طلوع است و آنها نیز حرکت سراشیبی سقوط را در پیش گرفته و همواره نظام اسلامی با قدرت چهره خود را به جهانیان نشان می‌دهد.

خطیب نماز جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اعمال آنها عامل افول و تزلزل آنها است، افزود: پایه نظام آنها به دروغ و تبلیغات دروغ است و همواره دروغ ماندنی نیست و دوامی ندارد.

آیت الله موحدی کرمانی اضافه کرد: آنها به دروغ شعارهای زیبایی همچون آزادی، دفاع از حقوق بشر و... را بیان کردند، اما چندی نگذشت که به دست خودشان رسوا شدند و مشخص شد آنچه را که اعلام می کردند تنها شعار بود و با اقدام خودشان تمام کارهایشان باطل شد.

وی وجود فساد اخلاقی در غرب و رعایت نکردن حقوق زنان و حرکت به سمت همجنس‌گرایی را از دیگر پایه های افول نظام آنها ذکر کرد و گفت: خداوند زن را خلق کرده تا عزت و کرامت داشته باشد، اما زن در غرب به عنوان یک متاع و کالا وسیله جذب تلقی می شود. آنها همچنین مشاهده می کنند که فساد اخلاقی در غرب آنچنان غوغا کرده که موجب نابودی آنها خواهد شد.

خطیب نمازجمعه موقت تهران با بیان اینکه پایه حکومت آنها بر ظلم استوار است، تصریح کرد: تا زمانیکه ظلم و ظالم می ماند و روحیه کثیف وجود داشته باشد، آنها می مانند و تا زمانی که مقاومت و ایستادگی بوجود بیاید، آنها نابود خواهند شد.

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات نظامی آمریکا در خاورمیانه و همچنین حمایت از گروه های تروریستی و پرورش سرکرده های این گروه ها بیان کرد: طبق گزارشی اعلام شد آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم برای سرنگونی 50 دولت اقدام کرده و با صدها حرکت مردمی در کشورهای مختلف ضدیت کرده است.

وی یکی دیگر از عوامل افول قدرت های غربی و بخصوص آمریکا را استفاده از زور و تحریم دولت‌ها  و استراتژی نظامی عنوان کرد و افزود: جریان سازی گروه های تروریستی داعش و القاعده طبق شواهد موجود به دست قدرت های غرب و آمریکا راه اندازی شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقاومت مردم مظلوم فلسطین در جنگ 51 روزه با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: جنگ های 31 روزه، 22 روزه و 8 روزه نشان دهنده قدرت بسیار بزرگ ناشی از ایستادگی و مقاومت را نشان می دهد و در جنگ اخیر مردم غزه نیز آنها با قدرت در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده که سرانجام نیز به پیروزی رسیدند.

آیت الله موحدی کرمانی در خاتمه با بیان اینکه ایران اسلامی همواره حامی مظلومان است، گفت: خداوند انشاءالله ما را قدردان این نظام اسلامی بداند.

گفتنی است، آیت الله موحدی کرمانی، خطیب نماز جمعه موقت تهران در خطبه اول ضمن دعوت تمام مسلمین به رعایت تقوا یادآور شد: حق تقوا را باید ادا کرد زیرا تقوا بهترین توشه است، تقوا عامل بینایی انسان و موجب نجات از بن بست ها است.

کد N498240

وبگردی