آفتاب
وزیر خارجه لهستان :

تحریمهای اتحادیه اروپا علیه روسیه باید زودتر و شدیدتر اعمال می شد

تحریمهای اتحادیه اروپا علیه روسیه باید زودتر و شدیدتر اعمال می شد

تهران - ایرنا - ˈرادو سلاو سیکورسکیˈ وزیر امور خارجه لهستان تاکید کرد؛ اعمال تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه در زمان الحاق کریمه به این کشور می توانست از گسترش بحران اوکراین جلوگیری کند.

به گزارش ایرنا ؛ رییس دستگاه دیپلماسی لهستان در گفت وگو با پایگاه خبری اتحادیه اروپا که امروز جمعه منتشر شد ؛ گفت: 'واکنش شدیدتر اتحادیه اروپا به الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در اواسط ماه مارس (اواخر اسفند 1392) می توانست از بروز بحران کنونی در شرق اوکراین جلوگیری کند. شاید اگر ما شدت عمل کافی نشان داده بودیم و تحریم ها را شدیدتر و زودتر اعمال می کردیم، اکنون شاهد درگیری های کنونی در 'دونتسک' نبودیم'.

وی همچنین تاکید کرد؛ 'وقتی روسیه تصمیم گرفت کریمه را به خاک خود بازگرداند لهستان می بایست به روشنی به مسکو اعلام می کرد که باید دست نگه دارد. اکنون اروپا ارزش اتحاد و اتخاذ موضع واحد را درک کرده است و این امر فقط به ایستادگی مقابل روسیه مربوط نیست. هماهنگی بیشتر میان کشورهای اروپایی در طولانی مدت به بهبود وضعیت اقتصادی و امنیتی همه ما منجر خواهد شد'.

لهستان حامی تحریم های ضد روسی اتحادیه اروپا و یکی از کشورهایی است که در تدوین سیاست این نهاد درقبال بحران شرق اوکراین نقش دارد.

'دونالد تسک' نخست وزیر لهستان که اوایل هفته گذشته استعفا کرد در نشست شنبه 8 شهریور (30 اوت) اتحادیه اروپا در 'بروکسل' مقر این اتحادیه به ریاست 'شورای اروپا' منصوب شد.

وی قرار است دوشنبه 10 آذر (اول دسامبر) جانشین 'هرمان ون رومپوی' رییس کنونی این نهاد شود.

رسانام**9330**1392
کد N498199

وبگردی