آفتاب

بیش از 60 درصد فرانسوی‌ها استعفای اولاند را خواستارند

بیش از 60 درصد فرانسوی‌ها استعفای اولاند را خواستارند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، حدود 62 درصد از مردم فرانسه از جمله یک چهارم از حامیان حزب سوسیالیست فرانسوا اولاند، معتقدند که رییس‌جمهوری فرانسه باید استعفا دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که حدود دو سوم شرکت‌کنندگان می‌خواهند که فرانسوا اولاند که "نامحبوب‌ترین رییس‌جمهور سوسیالیست" فرانسه است، به شکست خود اذعان کرده و استعفا دهد.

این نظرسنجی در حالی از سوی روزنامه لوفیگارو منتشر شد که اقتصاد فرانسه از زمان روی کار آمدن فرانسوا اولاند دچار رکود شده و همچنان این اوضاع رو به وخامت می‌رود. همین امر موجب شده است تا رای‌دهندگان سوسیالیست فرانسه نسبت به رییس‌جمهورشان تردید کنند و حدود یک چهارم حامیان حزب وی هم‌اکنون بخواهند که اولاند استعفا دهد. با این حال اکثر فرانسوی‌ها معتقدند که اولاند بدون اعتنا به افکار عمومی به قدرت چسبیده است و تا پایان دوران ریاست جمهوری‌اش در 2017 در قدرت می‌ماند.

رییس‌جمهوری فرانسه پیش‌تر در واکنش به نظرسنجی‌هایی که نشان می‌داد محبوبیت وی به شدت کاهش یافته، گفت: هیچ نظرسنجی و هیچ آشوب سیاسی‌ای نمی‌تواند من را وادار به کناره‌گیری کند.

انتهای پیام

کد N498177

وبگردی