آفتاب

معاون وزارت ورزش و جوانان:برگزاری جشنواره بازی های محلی بهترین پیام برای حفظ سنت هاست

معاون وزارت ورزش و جوانان:برگزاری جشنواره بازی های محلی بهترین پیام برای حفظ سنت هاست

شیراز- ایرنا- معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت :جشنواره حرکت و برکت (بازی های بومی محلی)فرهنگ اصیل ایرانی را نمایان کرد و این بهترین پیام برای حفظ سنت هاست.

رباب شهریان، روز جمعه در حاشیه برگزاری جشنواره برکت و حرکت (بازیها و آداب بومی محلی ) در تخت جمشید در گفت و گو با خبرنگار ایرناافزود: برگزاری این جشنواره در مهد تمدن و فرهنگ ایران باعث احیا دو باره آیین های کهن و باستانی شد.

وی اضافه کرد: از ویژگی های این جشنواره حضور 26 استان با پوشش مناطق محلی و صنایع دستی و حضور جوانان، نوجوانان و بزرگسالان در کنار هم باعث شد سنت ها نسل به نسل منتقل شوند.

شهریان ادامه داد: این جشنواره نیز شادابی و نشاط را که از ویژگیهای ورزش های همگانی است به خوبی مشخص کرد.

سومین دوره جشنواره بازیهای بومی محلی و صنایع دستی ( برکت و حرکت ) امروز در تخت جمشید پایان یافت و برترین ها معرفی شدند.

نایب رییس هیات ورزش های روستایی و بازیهای بومی محلی استان فارس روز جمعه به ایرنا گفت: در این جشنواره 26 استان کشور در زمینه پخت نان ، صنایع دستی ، بازیهای بومی و محلی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

فریبا افشون ادامه داد: در پخت نان استان هرمزگان در جای نخست قرار گرفت، مازندران بر سکوی دوم ایستاد وسمنان و چهار محال بختیاری مشترکا سوم شدند.

همچنین در بازی های بومی و محلی ، کرمان عنوان نخست را به خود اختصاص داد، خوزستان مقام دوم و استان های گیلان و البرز هم مشترکا سوم شدند.

افشون ادامه داد:در بخش صنایع دستی و طراحی غرفه ها تمام استان های شرکت کننده به دلیل ارایه طراحی های زیبا و صنایع دستی جذاب به عنوان برتر معرفی شدند و جوایز یکسانی دریافت کردند.

همچنین در این جشنواره به بانوان 15 تا بالای 60 سال نیز جوایزی اهدا شد.

بانک کشاورزی استان فارس به عنوان حامی مالی این جشنواره جوایزی را به تمام شرکت کنندگان اهدا کرد.

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ، رییس فدراسیون بازیهای بومی محلی ، مدیر کل و دست اندر کاران ورزش فارس ، اعضای هیات روستایی عشایری فارس و تنی چند از مسولان استانی و محلی نیز در این جشنواره حضورداشتند.ک/ 3

7368 /675/ 605
کد N498120

وبگردی