آفتاب

یادواره شهدای مزینان برگزار شد

یادواره شهدای مزینان برگزار شد

سومین یادواره‌ی بیش از 70 شهید و ده‌ها ایثارگر مزینانی با عنوان «شاهدان کویر مزینان» با حضور مسوولان و مقامات محلی و مردم شهیدپرور شهرستان داورزن و روستاهای تابعه برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در سومین یادواره‌ی شهدای مزینان، از مادر شهیدان سیدحسن، سیدحسین و سیدمحمدحسینی مزینانی و پدر و مادر شهیدان علی، محمد و حسین شهیدی مزینانی و والدین 25 شهید خفته در بهشت علی (ع) مزینان به‌صورت حضوری تجلیل شد.

در ادامه‌ی این مراسم که به همت شورای اسلامی، دهیاری، ستاد یادواره‌ی شاهدان کویر، پایگاه بسیج شهدای مزینان و گروه جهاد دانشگاهی تربیت مدرس تهران برگزار شد، ضمن سخنرانی سرهنگ پاسدار باخرد و دکتر صادقی، از مسوولان گروه جهاد دانشگاهی تربیت مدرس، سرودی توسط نونهالان بسیج مزینان اجرا اجرا و چند نماهنگ به نمایش گذاشته شد.

در این مراسم باشکوه، علاوه بر مردم و مسوولان نهادها و اداره‌های شهرستان داورزن، جمعی از مردم قدرشناس و ولایتمدار روستای صدخرو، سویز، بهمن‌آباد، غنی‌آباد و کلاته مزینان و دیگر روستاهای شهرستان داورزن همراه مردم شهیدپرور کویر تاریخی مزینان شرکت کردند.

برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی شامل آثار شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و تجلیل از برگزیدگان مسابقات فوتسال شهرستان داورزن از برنامه‌های جنبی این یادواره بود که مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

مزینان از توابع استان خراسان رضوی و در 80 کیلومتری شهر سبزوار و 6 کیلومتری شهرستان داورزن واقع شده است. این روستای تاریخی زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی مانند مفسر عالی‌مقام قرآن کریم، استاد محمدتقی شریعتی مزینانی و فرزند برومندش، دکتر علی شریعتی است که بیش از 70 شهید و ده‌ها ایثارگر و جانباز و آزاده در دفاع مقدس تقدیم داشته است.

مردم مزینان مهم‌ترین افتخارشان را وجود دو خانواده دارای سه شهید و سه خانواده دارای دو شهید می‌دانند که خانواده‌ی شهیدان حسینی و شهیدی که هر کدام سه جوان خود را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند، در مزینان زندگی می کنند. همچنین اولین شهید شهرستان داورزن در سال‌های نخست دفاع مقدس، در این روستا تشییع و به خاک سپرده شده است.

به‌تازگی نیز سردار شهید حاج محمد مزینانی، جانباز 70 درصد شیمیایی که از نیروهای برجسته‌ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، براثر صدمات شیمیایی به لقاءالله پیوست و پیکر مطهرش پس از تشییع در تهران و داورزن، در بهشت علی (ع) مزینان آرام گرفت.

مزینان اماکن تاریخی بسیاری از دوره‌های پیش از اسلام و تمدن اسلامی دارد که در فهرست آثار ملی ثبت شده‌اند.

انتهای پیام

کد N498038

وبگردی