آفتاب

همایش «شهید عارف الحسینی» در قم برگزار شد

همایش «شهید عارف الحسینی» در قم برگزار شد

همایش شهید عارف الحسینی، رهبر شیعیان پاکستان پنجشنبه شب قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، صواب‎علی حیدری از طلاب پاکستانی جامعه‎المصطفی(ص) در این همایش با تمجید از عارف حسینی گفت: این مرد بزرگ شاگرد مکتب بیدارساز امام راحل بودند و به همین دلیل تا پای جان در این راه ایستاد.

وی افزود: این شهید در هر جمع و کنفرانس و درسی که حاضر می‎شد خود را مبلغ این فرهنگ می‎‌دانست و با هر ابزاری به ترویج این مکتب نورانی می‎پرداخت و جان خود را نیز برای این مسیر داد.

شیخ غلام محمد فخرالدین، سخنران دیگر این مراسم بود که گفت: مهمترین خصلت این بزرگ مرد، شجاعت و توکل به خدا و ولایت مداری بود؛ ولایت مداری بود که باعث شد که او این همه وظیفه گرا باشد و در هر سطحی به وظیفه خود عمل کند؛ چه آن زمان که شاگرد امام راحل بود و چه زمانی که رهبر شیعیان پاکستان شد.

این استاد حوزه تصریح کرد: هیچ گاه نباید یاد رشادت ها و خصایل این بزرگ مرد را فراموش کنیم زیرا اقدامات این بزرگ مرد موجب ایجاد روح بیداری در ملت پاکستان شد؛ روح بیداری که از امام خمینی(ره) برگرفته بود.

فخرالدین یادآورشد: شهید حسینی ثابت کرد که وقتی خداوند در قرآن بیان می کند که مپندارید که کسانی که در راه خدا جهاد می کنند و کشته می شوند، مرده اند، یعنی چه! شهید به فرموده قرآن در نزد خدا روزی می خورد؛ اگر از خود سوال کنیم که چه کسی به این مقام می رسد که نزد خدا روزی بخورد، قطعا جوابی جز اولیای خاص الهی و شهدا نمی یابیم.

وی گفت: خداوند فقط برای شهدا فرموده است که نزد من روزی می خورند و پاداش بزرگ مردانی که همچون شهید عارف حسینی در مسیر حق، خم به ابرو نیاورند باید چنین پاداش عظیمی باشد.

انتهای پیام

کد N498028

وبگردی