آفتاب

یک عضو ارشد داعش در استانبول دستگیر شد

یک عضو ارشد داعش در استانبول دستگیر شد

آنکارا – ایرنا – یک عضو ارشد گروه تروریستی تکفیری داعش با همکاری سازمان اطلاعات فرانسه در استانبول دستگیر شد. این فرد ˈمراد فارشˈ مراکشی تبار و شهروند فرانسه است .

به گزارش ایرنا، دولت ترکیه فرد دستگیر شده را شامگاه روز پنجشنبه تحت تدابیر امنیتی شدید به مسوولین فرانسوی تسلیم کرد.

شبکه خبری 'ان.تی.وی' روز جمعه گزارش داد، فرد دستگیر شده در صدر فهرست افراد تحت تعقیب نیروهای اطلاعاتی فرانسه بود؛ مراد فارش 29 ساله متهم است که در امر جمع آوری و اعزام پیکارجویان برای داعش فعالیت داشته است.

این شبکه خبری به نقل از رسانه های فرانسوی گزارش داد که فرد دستگیر شده در مرداد ماه گذشته برای انجام امور کنسولی به سرکنسولگری فرانسه در استانبول مراجعه کرده است . نیروهای اطلاعاتی فرانسه با کشف رد پای نامبرده، از پلیس ترکیه خواسته بودند وی را دستگیر و تحویل فرانسه دهد.

شایان ذکر است در نشست سران ناتو در ولز انگلستان، گزارشی در خصوص استفاده 4700 شهروند اروپایی از قلمروی ترکیه برای عبور به سوریه و پیوستن به گروههای تکفیری در اختیار ترکیه گذاشته شد.

در این گزارش ضمن ارایه اطلاعات در خصوص فعالیت افرادی که در صدد پیوستن به گروههای تکفیری در سوریه و عراق هستند، از این کشور عضو ناتو خواسته شد تا تدابیر بیشتری در خصوص کنترل مرزها و جلوگیری از تردد تروریست ها اتخاذ کند.

خاورم*5* 2011*1579*
کد N498016

وبگردی