آفتاب

سفیراتحادیه اروپا در لبنان: تروریسم به تجارت تبدیل شده است

سفیراتحادیه اروپا در لبنان: تروریسم به تجارت تبدیل شده است

بیروت – ایرنا – سفیر اتحادیه اروپا در لبنان با بیان این که « تروریسم اکنون به یک تجارت در منطقه وجهان تبدیل شده است»، گفت: برخی طرف ها به جوانان پول می دهند تا دیگران را بکشند.

به گزارش ایرنا،« انجلینا ایخهورست» درگفت وگو با روزنامه لبنانی « السفیر» که امروز (جمعه) منتشر شد، افزود: واکنش به تروریسم و حامیان آن باید قوی، روشن و قاطع باشد.

تعدادی از کشورهای منطقه از جمله عربستان ، قطر وترکیه به همراه غرب ، آمریکا و رژیم صهیونیستی متهم اصلی خلق گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش و جبهه النصره و حمایت همه جانبه مالی ، تسلیحاتی ، سیاسی و رسانه ای از آنها هستند.

برخی از رسانه های لبنانی، مخاطب بیانیه اجلاس مبارزه با تروریسم را که دیروز با حضور 10 کشور منطقه و آمریکا درجده عربستان سعودی برگزارشد، عربستان ، قطر و ترکیه اعلام کردند.

سفیر اتحادیه اروپا در لبنان گفت: با چالش های جدیدی مواجه هستیم که چهره کل منطقه را تغییر می دهد.

وی تاکید کرد: یک کشور به تنهایی نمی تواند با تروریست های تکفیری مقابله کند.

ایخهورست تصریح کرد که در لبنان برای مقابله با گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش و جبهه النصره باید وحدت ملی را تقویت و همه طرف های سیاسی دراین شرایط اختلافات را کنار بگذارند زیرا امنیت ، ثبات و سرنوشت لبنان بسیارمهمتر است.

سفیر اتحادیه اروپا در لبنان ، انتخاب فوری رییس جمهوری این کشور را ضروری خواند و گفت که اروپا از هیچ نامزدی حمایت نمی کند.

وی که برای بازدید از بخش های مختلف شهر طرابلس در شمال لبنان به این شهر رفته بود، تاکید کرد که « پناهجویان سوری» به تهدیدی برای لبنان تبدیل شده اند.

ایخهورست گفت: کشور سوریه وجود دارد و پناهجویان باید به کشورشان بازگردند و قبل از آن لازم است بسرعت بحران و جنگ پایان یابد.

سفیر اتحادیه اروپا در لبنان افزود: در سفر اخیرم به بروکسل رهبران اتحادیه اروپا سئوالات زیادی در خصوص قدرت لبنان برای ادامه به عنوان یک کشور با توجه به خطر تروریسم تندرو و تهدید پناهجویان سئوال می کردند.

وی با بیان اینکه اوضاع در لبنان بسیار سخت شده است، خاطرنشان کرد که هم باید به پناهجویان سوری و هم به دولت و ملت لبنان برای تحمل سختی ها کمک کرد.

خاورم ** 1324
کد N497950

وبگردی