آفتاب
معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان :

ترویج فرهنگ ملی و سنتی از اولویت های وزارت ورزش است

ترویج فرهنگ ملی و سنتی از اولویت های وزارت ورزش است

شیراز - ایرنا-معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ترویج فرهنگ ملی و سنتی از اولویت های این وزارتخانه است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، غلامرضا شعبانی بهار روز جمعه درحاشیه مراسم پایانی جشنواره برکت و حرکت ( بازیهای بومی و محلی) یادآور شدکه حمایت ازبرگزاری این گونه جشنواره ها موجب نمایان شدن بیشتر فرهنگ های مناطق مختلف کشور می شود و حمایت از برپایی آنها همواره از برنامه های وزارت ورزش و جوانان بوده است .

وی افزود : هدف اصلی برپایی جشنواره حرکت و برکت حفظ بازیهای سنتی و ملی کشور و آشنایی اقوام مختلف با آداب و رسوم و آیین های یکدیگر است.

همچنین سید غلامرضا کمانه مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز برپایی جشنواره حرکت و برکت را برای حفظ بازی های سنتی و ملی مناطق مختلف کشور موثر دانست و گفت : باید با برنامه ریزی مناسب زمینه حفظ بازیهای ملی و سنتی را فراهم کرد تا آنها فراموش نشوند.

به گفته وی بسیاری از بازیهای کلاسیک ورزشی که امروزه برگزارمی شود، زمانی بازیهای بومی محلی بودند که با تغییراتی به بازیهای کلاسیک تبدیل شدند. از سوی دیگر بسیاری از بازیهای بومی و محلی نیازمند دقت و تیزهوشی هستند و ادبیات مشترک تمام بازیهای ایرانی جوانمردی است .

جشنواره برکت و حرکت از بیستم شهریورماه در تخت جمشید آغاز شد.

در این جشنواره نمایندگانی از 26 استان کشور در بخش های آداب و سنت ، صنایع دستی ، بازیهای بومی و محلی و پخت نان به رقابت پرداختند .

این جشنواره امروز ( جمعه ) با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

**1581 ** 7368
کد N497947

وبگردی