آفتاب

ترکیه سفیر کویت در آنکارا را احضار کرد

ترکیه سفیر کویت در آنکارا را احضار کرد

آنکارا – ایرنا – سفیر کویت در آنکارا در اعتراض به ضرب و شتم یک خلبان نیروی هوایی ترکیه توسط گروهی از کارکنان سفارت کویت از جمله یک دیپلمات کویتی، روز جمعه به وزارت خارجه این کشور احضار شد.

به گزارش ایرنا، روز گذشته فیلمی در رسانه های اجتماعی ترکیه منتشر شد که نشان می داد یک شهروند ترکیه ای بر سر مناقشه در شلوغی ترافیک در آنکارا مورد حمله افرادی قرار می گیرد که ادعا شده است از کارکنان سفارت کویت در ترکیه می باشند.

با بازنشر این گزارش ها در رسانه های ترکیه روشن شد فردی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته یکی از خلبانان نیروی هوایی ترکیه مامور خدمت در ناتو می باشد.

سرگرد 'حاکان کاراقوش' خلبان ارشد نیروی هوایی ترکیه که گفته می شود داماد نیروی هوایی ترکیه می باشد، در مقابل چشمان فرزند خردسالش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و موضوع به محافل سیاسی در ترکیه کشیده شد تا جائی که 'رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری ترکیه دیشب در دیدار با فرماندهان ارتش ترکیه گفت: اقدامات لازم در واکنش به این اقدام زشت صورت خواهد گرفت.

به دنبال آن، سفیر کویت در آنکارا با صدور اطلاعیه ای گفت: در داخل خودرویی که ادعا شده است سرنشینان آن شهروند ترکیه ای را مورد ضرب و شتم قرار داده اند، یک دیپلمات کویتی حضور داشت که او در این ماجرا نقشی نداشته است.

رسانه های ترکیه گزارش داده اند که خلبان ترکیه ای از سوی چهار نفر از جمله یک دیپلمات کویتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

خاورم/2011** 1337
کد N497927

وبگردی