آفتاب

آیین شکرگزاری سلامتی رهبر معظم انقلاب در گلزارهای شهدا برگزار شد

آیین شکرگزاری سلامتی رهبر معظم انقلاب در گلزارهای شهدا برگزار شد

اخبار استان ها - ایرنا - آیین های شکرگزاری سلامتی رهبر معظم انقلاب شامگاه پنجشنبه با حضور پرشور خانواده های معظم شهدا ، فرزندان شهیدان و ایثارگران و دیگر اقشار مردم در گلزار های شهدا در کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، در این آیین ها به شکرانه سلامت و بهبودی رهبر معظم انقلاب، همراه با خواند دعای کمیل برای سلامتی و طول عمر معظم له دعا کردند.

در اصفهان دعاگویان که در خیمه حسینی در گلستان شهدای این شهر جمع شده بودند علاوه بر دعای کمیل با خواند حدیث کساء برای بهبودی عاجل رهبر معظم انقلاب دست به راز و نیاز به پیشگاه خداوند متعال برند.

علاقه مندان و ارادتمندان پرشمار و پرشور حضرت آیت الله امام خامنه ای مدظله العالی در این آیین برای طول عمر با برکت و سلامتی کامل ایشان دعا کردند.

همچنین تعدادی از مسوولان اصفهان نیز با پیوستن به مردم در این آیین با آرمان های امام راحل، رهبر انقلاب و شهدای انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

گزارش های رسیده حاکی است در همین ارتباط شب گذشته آیین های مشابه ای در نقاط مختلف کشور برگزار شده است.

البته از روز دوشنبه هفته گذشته که خبر بستری شدن رهبر معظم انقلاب برای جراحی در رسانه ها منتشر شد تا امروز آیین های متعدد دعا توسط آحاد مردم برگزار شده است.

بنا به گزارش خبرنگاران ایرنا در همین ارتباط مردم متدین و ولایتمدار شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان، با حضور در مرقد مطهر سید جلال الدین اشرف، برای سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی دعا کردند.

آیین های مشابه ای نیز در اغلب شهرستان های استان گیلان با حضور مردم در مساجد و حسینیه ها برگزار شده است .

مراسم نماز شکر برای سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی همراه با خواندن ادعیه وارده با حضور ائمه جماعات و اقشار مختلف مردم در شهرستان های استان تهران برگزار شده است. از شهرستان های فیروزکوه، دماوند، اسلامشهر، شهریار، ملارد، ورامین، پیشوا، پاکدشت، قرچک، پردیس، شهرری، شمیرانات، رباط کریم، بهارستان و شهرقدس و بخش ها و روستاهای تابعه دراستان تهران خبر رسیده است که مردم و مسوولان با برگزاری مراسم شکرگزاری برای سلامتی رهبر فرزانه انقلاب دعا کرده اند.

در این مراسم ها که در مساجد شهرستان ها و روستاها برگزار شد، ائمه جمعه و جماعات، آحاد مردم ولایی، مسؤولان محلی؛ بسیجیان و نیروهای نظامی و انتظامی و خانواده معظم شهدا حضور داشته اند.

سخنوران این آیین ها در شهرستان ها و روستاها ضمن تبیین و تشریح برکات انقلاب اسلامی، وجود ولایت فقیه را در جمهوری اسلامی یک نعمت الهی برای مردم ایران و جهان اسلام عنوان کرده و طول عمر رهبری را از خداوند متعال خواستار شدند.

در نخستین جلسه درس خارج فقه و اصول آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید نیز که در مسجد اعظم قم برگزار شد، طلاب با قرائت سوره حمد برای سلامتی رهبر معظم انقلاب دعا کردند.

مردم متدین و ولایت مدار قم، شب گذشته در حرم حضرت معصومه(س) برای سلامتی رهبر معظم انقلاب دعا خواندند.

روابط عمومی آستان حضرت معصومه(س) که این خبر را داده است اعلام کرده که این آیین از سوی هیات جانبازان استان قم در حرم بانوی کرامت برگزار شده است.

خبرنگار ایرنا گزارش کرد که آیین دعا و شکرگزاری مردم شهرکرد برای سلامتی کامل رهبر معظم انقلاب نیز در مسجد جامع این شهربرگزار شده است.

درپی جراحی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در روز دوشنبه مردم ولایتمدار شهرکرد در همان روز پس از اقامه نماز ظهر و عصر برای سلامتی ایشان به درگاه خداوند متعال دعا کردند و این عمل را در تمام نمازهای جماعت تا به امروز ادامه داده اند.

از جنوب کشور هم خبر رسید که مردم ولایتمدار و متدین شهرهای مختلف استان بوشهر در اجتماع های باشکوهی به شکرانه سلامتی رهبرمعظم انقلاب دعا و نیایش کردند.

به گزارش ایرنا، مردم این خطه جنوبی کشور همگام با دیگر هموطنان در داخل و خارج کشور با حضور در مساجد و حسینیه ها با برگزاری آیین دعا از پروردگار متعال برای شفای عاجل و سلامتی و طول عمر رهبر فرزانه انقلاب دست به نیایش برداشتند.

فرماندار گناوه در آیینی که به همین مناسبت در حسینیه ثارالله این شهر با حضور مسوولان و کارکنان ادارات و سایر اقشار برگزار شد، گفت: خرسندیم و افتخار می کنیم که دورهم جمع شده ایم تا برای سلامتی رهبری که با تیزبینی و تدابیر حکیمانه خود کشور را در برابر بحران ها بخوبی مدیریت و نجات داده است، دعا کنیم.

عبدالنبی یوسفی افزود: وجود رهبر معظم انقلاب نه تنها برای کشور مایه عزت و خیر و برکت بوده بلکه برای دیگر نقاط جهان اثرگذار بوده و عاشقان و دلباختگان زیادی دارد.

حجت الاسلام سید عنایت هاشمی منش امام جمعه بندر ریگ هم در آیین نیایش این منطقه به بیان ویژگی های منحصر به فرد رهبر معظم انقلاب و اهمیت منصب ولی فقیه و جایگاه آن اشاره کرد و گفت: وجود ارزشمند رهبری به کشور عزت و اقتدار و امنیت کم نظیر نصیب کرده است.

امام جمعه دیر نیز در مراسم این خطه که در محل مصلی جمعه این شهر برگزار شد گفت: واژه ولایت از غدیرآغاز شد که آنجا از علی(ع) به عنوان ولی و مولا یاد شد و عشق و علاقه مردم به ولایت برگرفته از درس مکتب قرآن است.

حجت الاسلام سید علی حسینی اظهار کرد: ولی و مولا شخصیتی است که به جامعه محبت و عشق دارد و متقابل این محبت نیز از ناحیه مردم به او وجود دارد واین پیوند از مکتب قرآن است.

همچنین در روزهای گذشته برخی شخصیت های دینی و سیاسی که نتوانسته اند برای عیادت رهبر معظم انقلاب خود را به تهران برسانند با ارسال پیام های جداگانه ای برای ایشان آرزوی سلامتی و طول عمر کرده اند

آیت الله 'قربانعلی دری نجف آبادی' نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از جمله شخصیت های دینی است که با ارسال نامه ای به محضر رهبری، برای ایشان آرزوی سلامتی و طول عمر کرده است.

در این نامه آمده است: در سایه عنایات خداوند متعال و توجهات حضرت بقیه الله الااعظم و توسل به الطاف اهل بیت(ع) و حضرت ثامن الائمه(ع)؛ سلامت و عافیت و شفای عاجل شما فرزند خلف اهل بیت و جانشین بر حق امام راحل را از خداوند منان مسئلت می نمایم.

در ادامه این نامه می خوانید: امید آنکه در سایه هدایت های حکیمانه شما رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی لطف ایزدی همواره چراغ راه و سایه عزت و شرف ملت غیور ایران زمین باشد.

آیت الله دری نجف آبادی در این نامه افزوده است: اینجانب و مردم شریف استان مرکزی در دعاگویی و توسل به عنایات اهل بیت(ع) همواره سلامت، عزت و سربلندی را برای پیشوای بزرگ و هدایتگر خود و سکان دار کشتی جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال آرزو مینماید و انشاالله که در سایه الطاف خداوند متعال و عنایات حضرت حجت ابن الحسن (عج) همواره موفق، سربلند و مشمول دعاهای زاکیه آن بزرگوار قرار گرفته و ما را نیز مشمول دعاهای خیر خود قرار دهید.

آیت الله 'لطف الله صافی گلپایگانی' از مراجع تقلید نیز از همه مومنین خواسته است برای سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی دعا کنند تا بهبودی کامل حاصل شود.

دفتر آیت الله صافی گلپایگانی نقل کرده است که ایشان در تماس تلفنی با رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اظهار داشته اند: از ساعات اولیه که خبر عمل جراحی ایشان را شنیدم برای سلامتی و تندرستی کامل ایشان دعا کردم که خداوند وجود ایشان را از جمیع آفات و بلیات محافظت فرماید و با عافیت و سلامتی کامل از بیمارستان مراجعت نمایند.
کد N497914

وبگردی