آفتاب

"دمشق حمله بدون هماهنگی به داعش در خاک سوریه را حمله به خود می‌داند"

"دمشق حمله بدون هماهنگی به داعش در خاک سوریه را حمله به خود می‌داند"

در پی تاکید اوباما بر کشاندن حملات هوایی علیه داعش به خاک سوریه، مسئولان این کشور اعلام کردند که هرگونه اقدام نظامی آمریکا علیه داعش در خاک سوریه و بدون اجازه دمشق را حمله علیه خود تلقی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، علی حیدر، وزیر آشتی ملی سوریه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا گفت: هرگونه حمله به داعش در خاک سوریه و بدون موافقت دمشق حمله به سوریه محسوب می‌شود و دمشق حق پاسخ گفتن به آن را برای خود محفوظ می‌دارد.

وی گفت: رویارویی با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه باید با همکاری و هماهنگی با دمشق انجام شود.

ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه نیز در این باره گفت: مبارزه با تروریسم اولویتی است که در سوریه تنها ملت این کشور می‌توانند درخصوص آن تصمیم‌گیری کند.

وی گفت: تنها سوری ها هستند که حق دارند درباره آینده، رییس جمهور و نوع حکومت خود تصمیم‌گیری کنند.

بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رییس جمهوری سوریه نیز با انتقاد از سخنان اخیر اوباما گفت: استراتژی اعلام شده از سوی رییس جمهوری آمریکا تناقض‌های بسیاری را در خود گنجانده و چیز جدیدی برای گفتن نداشت.

وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سوریه گفت: در قطعنامه 2170 شورای امنیت بر رویارویی با تمامی گروه‌های تروریستی در سوریه تاکید شده بود که واشنگتن تنها نام داعش را از این قطعنامه بیرون کشیده و مدعی مبارزه با آن است.

وی گفت: مبارزه با تروریسم باید به شکلی غیر از آنچه که اوباما اعلام کرد انجام شود. مبارزه با تروریسم از آن سوی آبها و با حملات هوایی محقق نمی‌شود؛ جنگ با تروریسم باید به وسیله کسانی انجام شود که با تمام وجود این پدیده شوم را درک کرده‌اند و از آن آسیب دیده‌اند.

انتهای پیام

کد N497873

وبگردی