آفتاب
وزیر بهداشت:

خدمات بازرگانی باید از وزارت بهداشت جمع آوری شود

خدمات بازرگانی باید از وزارت بهداشت جمع آوری شود

وزیر بهداشت گفت: کاهش چشمگیر ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان ها جهت تهیه ملزومات پزشکی، کاهش قیمت ، ارزبری و جلوگیری از عرضه کالای قاچاق و فاقد کیفیت از مهمترین دستاوردهای اجرای طرح تحول سلامت بوده است.

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، دکتر حسن هاشمی در نشست با مسئولان اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، با اشاره به این که فعالیتهای خوبی در اداره کل تجهیزات پزشکی در راستای اجرای طرح تحول سلامت صورت گرفته است، گفت: در طی ماه های گذشته از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت، کاهش چشمگیر ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان ها جهت تهیه ملزومات پزشکی، کاهش قیمت این ملزومات، کاهش ارزبری و کاهش چشمگیر عرضه کالای قاچاق و فاقد کیفیت در مراکز دولتی را شاهد بودیم.

دکتر سید حسن هاشمی در ادامه تاکید کرد: در عین حال در اداره کل تجهیزات پزشکی، فعالیت های بازرگانی با سیاستگذاری و نظارت نباید ادغام شود.

وی با تاکید بر این که این روند باید در تمام بخش های وزارت بهداشت عینیت داشته باشد، خاطرنشان کرد: روی ساختار کلی وزارت بهداشت باید تغییرات اساسی صورت گیرد و قطعا این وزارت خانه در آینده چینش فعلی را نخواهد داشت.

به گفته هاشمی خدمات بازرگانی باید از وزارت بهداشت جمع آوری شود. البته این تغییرات نیازمند گذشت زمان است و ما نباید فقط تعریف های تئوری داشته باشیم بلکه باید در راستای ماموریت هایمان در برنامه ششم توسعه و قوانین دائمی و طبق تجارب کشورهای موفق حرکت کنیم.

وزیر بهداشت اظهار کرد: اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت نیاز به تقویت کیفی بیش از پیش دارد چون ماموریت های سنگین و مهمی بر دوش این اداره قرار داده شده است. ضمن این که بحث کمبود نیروی انسانی در این بخش نیز باید به سرعت برطرف گردد.

وی با تاکید بر این که بین اداره تجهیزات پزشکی و هیات امناها نیز باید هماهنگی ایجاد شود، گفت: می توان بخشی از فعالیت های بازرگانی را به هیات امناها سپرد تا این اداره بیشتر نقش نظارتی داشته و سیاستگذاری کند.

دکتر هاشمی در پایان گفت: امیدواریم شاهد تحولات بیشتر در حوزه تجهیزات پزشکی در آینده باشیم.

انتهای پیام

کد N497806

وبگردی