آفتاب

واکنش چین به طرح اوباما برای مقابله با داعش در سوریه

واکنش چین به طرح اوباما برای مقابله با داعش در سوریه

پکن - ایرنا - چین در واکنش به سیاست فرار به جلو و سکوت چهارساله آمریکا در برابر جنایات و تحرکات گروه های تروریستی و داعش در سوریه، اعلام کرد که برای مقابله با ترورسیم باید به قانون جهانی احترام گذاشت.

به گزارش ایرنا، 'باراک اوباما' رییس جمهور آمریکا چهارشنبه شب در سخنانی با اتخاذ سیاست فرار به جلو از آمادگی واشنگتن برای حمله هوایی علیه مواضع داعش در سوریه خبر داد.

وی طرحی را که مدعی است هدف آن مبارزه با گروه تروریستی داعش است به رهبران کنگره این کشور ارایه داده است اما منابع نزدیک به دولت واشنگتن معتقدند بخش مهمی از این راهبرد به گسترش عملیات هوایی در عراق و همچنین سوریه اختصاص دارد.

به نوشته روز جمعه روزنامه 'مردم' ارگان حزب حاکم چین، 'خوا چون اینگ' سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در واکنش به طرح اوباما، گفت: پکن معتقد است در راه مقابله با ترورسیم باید به قانون جهانی، حق حاکمیت، حق استقلال و تمامیت ارضی کشورها احترام گذاشت.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش های مشترک جامعه جهانی هرچه زودتر ثبات و صلح در کشورهای ذیربط محقق شود.

آمریکا مدعی است رهبری یک ائتلاف را برای مقابله با تروریسم بر عهده خواهد داشت و با داعش مقابله می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین، گفت: اوضاع ناآرام برخی مناطق فرصتی برای اجرای عملیات ضد تروریستی ایجاد می کند و این تعهدات جدید برای امنیت و ثبات جهان بوده و چالش های جدیدی نیز بوجود می آورد.

'خوا چون اینگ' گفت: چین برای مقابله با تروریسم با جامعه جهانی همکاری می کند تا صلح و ثبات جهان حفظ شود.

واشنگتن در حالی پس از سکوت چهار ساله از جنایات تروریست ها و داعش در سوریه به جنجال رسانه ای در خصوص مقابله با این گروه مبادرت کرده است که مسکو نگران آن است آمریکا حملات هوایی به خاک سوریه را نه تنها برای مبارزه با گروه تروریستی داعش بلکه برای سرکوب نیروهای بشار اسد صورت دهد.

آساق**1611
کد N497684

وبگردی