آفتاب
معاون دادسرای انتظامی قضات کشور خبر داد:

فعالیت بالغ بر 9000 قاضی در کشور/ کاهش تخلفات قضات

فعالیت بالغ بر 9000 قاضی در کشور/ کاهش تخلفات قضات

معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزش‌یابی قضات کشور از فعالیت 9 هزار و 200 قاضی در کشور خبر داد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه سمنان، علی رنجبر در مراسم معارفه نماینده دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزش یابی قضات در استان سمنان، گفت: یکی از حساس ترین بخش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بخش قضا است که با حیثیت انسان‌ها، جان، مال، ناموس و آبروی مردم در ارتباط بوده و بر اساس همین جایگاه نظارت و حراست از آن بسیار اهمیت داشته و مورد توجه است.

وی قاضی و تقوا را لازم و ملازم یکدیگر دانست و گفت: در اسلام و با توجه به روایات نمی توان قاضی و تقوا را از یکدیگر جدا کرد.

رنجبر با اشاره به کثرت کار قضات در سراسر کشور افزود: با وجود آنکه کار مضاعفی متوجه همکاران قضایی است،بر اساس بازرسی های صورت گرفته شاهد آن هستیم که تخلفات قضات نسبت به گذشته کاهش داشته است.

معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات کشور با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که « قوه قضائیه باید نظارت بر عملکرد قضات و مدیران را در اولویت کاری خود قرار دهد» افزود: با هدف اجرای فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص قانون نظارت بر رفتار قضات در کشور، برنامه ریزی هایی انجام شده که به صورت مستمر و ویژه پیگیری می شود.

وی با بیان این‌که براساس ماده 27آئین نامه بازرسی ها و نظارت ها، اعمال مدیریت می کنیم اظهار داشت: اگر مردم شکایت داشته باشند دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات آن را بررسی و مورد رسیدگی قرار می دهد.

رنجبر با اشاره به این‌که با نظارت بر عملکرد قضات، نقاط قوت و ضعف را شناسایی می کنیم عنوان کرد: اگر قضات ضعفی داشته باشند به آنها تذکر داده می شود تا در حق مردم اجحاف نشود.

معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزش‌یابی قضات کشور با بیان این‌که اصلاح و شناسایی نقاط قوت و ضعف قضات و عملکرد آنها با توجه به معیارهای انتخاب شده از مهمترین وظایف هیات نظارت و ارزشیابی قضات است خاطرنشان کرد: کشف قضات با استعداد برای ارتقاء شغلی و آماده شدن این قضات برای سمت های مدیریتی تراز اول از دیگر وظیفه این هیات است.

گفتنی است: طی این مراسم "محمد خاکباززاده" با حفظ سمت مستشاری دادگاه تجدید نظر و معاون آموزش دادگستری کل استان سمنان به عنوان نماینده دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات استان سمنان معرفی شد.

انتهای پیام

کد N497642

وبگردی