آفتاب

اکرمی: قانون عفاف و حجاب به درستی اجرا نشده است

اکرمی: قانون عفاف و حجاب به درستی اجرا نشده است

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: ظرف چند سال اخیر اراده جدی در زمینه اجرایی کردن قانون عفاف و حجاب وجود نداشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، حجت الاسلام سید رضا اکرمی با بیان این مطلب اظهار کرد: نخستین کسی که بی‌حجابی را در جامعه به وجود آورد ابلیس است.

وی ادامه داد: براساس قرآن پوشش، مصونیت و منزلت را برای انسان به همراه می‌آورد و در همین راستا همه ما بایستی به دنبال ترویج حجاب و عفاف در جامعه باشیم.

اکرمی تصریح کرد: رهبری به مسئولان امر به معروف فرمودند که به پسران و دختران بد حجاب فقط تذکر بدهید و گذر کنید و نایستید که ببینید به شما چه می‌گوید، ولی متاسفانه از همین امر به معروف هم مضایقه می‌شود.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: امربه معروف ابلاغیه نمی‌خواهد، بلکه اراده و ایمان می‌خواهد و بدانید که اراده عمومی، اقتصاد، فرهنگ و عزم عمومی و مدیریت جهادی همه با هم هستند و در کنار هم معنا می‌شوند.

اکرمی با بیان این‌که تمامی سازمان‌ها در زمینه فرهنگ دخیل هستند، گفت: دولت، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات و وزارت ارشاد وسایر دستگاه‌ها و مسئولان در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی وظیفه دارند که بایستی دست به دست هم دهند تا بتوانند سبب ترویج فرهنگ ناب محمدی(ص) در جامعه شوند.

وی در ادامه عنوان کرد: فرهنگ باید از خانه آغاز شود و نباید تمام کار‌ها را به آموزش و پرورش محول کرد بلکه این وظیفه پدر و مادر است که تاثیرگذار باشد و دیگران همانند آموزش و پرورش، آموزش عالی و سپس رادیو و تلویزیون عاملان اصلی ترویج فرهنگ کشور به حساب می‌آیند.

انتهای پیام

کد N497636

وبگردی