آفتاب

میرگلوبیات خواستار استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در کشاورزی شد

میرگلوبیات خواستار استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در کشاورزی شد

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه به همراه مدیران دستگاه‌های اجرایی برای بررسی مشکلات مردم در روستاهای استوج، قلعه شیرخان و اکبرآباد از توابع بخش مرکزی حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، در این بازدید مهمترین مشکلات مردم راه روستایی، اجرای طرح هادی، کمبود آب شرب و کشاورزی و فرسودگی شبکه های آبرسانی و برق عنوان شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با ایسنا از اختصاص یک میلیارد و پانصد میلیون تومان برای راه روستایی و اصلاح آن خبر داد و گفت: یک میلیارد تومان نیز برای آبرسانی به روستاهای ساوه اختصاص یافت.

شهلا میرگلوبیات با اشاره به کم آبی و استفاده 90 درصدی آب توسط کشاورزان، خواستار صرفه جویی و استفاده از سیستم های آبیاری نوین شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه مهمترین مشکلات روستاها را تأمین آب کشاورزی عنوان کرد و افزود: باید وزرات جهاد کشاورزی و وزرات نیرو برای تأمین آب کشاورزی روستاها، اصلاح الگوی کشت، آبیاری نوین کشاورزی و جلوگیری از هدر رفتن آب برنامه ریزی دقیق و جدی انجام دهد.

وی با بیان اینکه 50 درصد شبکه های آبرسانی روستاهای ساوه و زرندیه، سی سال گذشته احداث شده و 50 درصد مابقی نیز شبکه آبرسانی ندارند، گفت: شبکه های پوسیده باعث هدر رفتن آب و عدم مرغوبیت آب می شود.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان بسیاری از روستاهای ساوه و زرندیه با بی آبی روبرو بودند، افزود: باید مدیریت استان هرچه زودتر برای برطرف کردن این مشکل اقدام کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این دو شهرستان از لحاظ آبرسانی، گازرسانی، راه روستایی و شبکه های برق روستایی نسبت به متوسط استان پایین تر است، گفت: باید مجموعه مدیریت های استانی فکری به حال ساوه و زرندیه بکنند وگرنه باید خودمان تصمیم دیگری بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: بازدید مسئولان از روستاها نقش مهمی در برطرف کردن مشکلات دارد و توسعه روستاها را سرعت می دهد.

انتهای پیام

کد N497605

وبگردی