آفتاب
با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید؛

یک فعال دانشجویی: اگر منافع ملی اولویت داشت، وضع آموزش عالی امروز اینگونه نبود

یک فعال دانشجویی: اگر منافع ملی اولویت داشت، وضع آموزش عالی امروز اینگونه نبود

یک فعال دانشجویی اظهار کرد: قطعا اگر برخی جریان‌ها منافع ملی را در اولویت نسبت به منافع جناحی و شخصی خود قرار می دادند، وضعیت آموزش عالی امروز ما این نبود.

سروش جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،اظهار کرد: مهر امسال شاهد آغاز دومین سال تحصیلی پس از انتخابات 24 خرداد هستیم که وزارت علوم با سرپرست اداره می شود. طبیعتا این اتفاق برای هیچ کشوری در دنیا نمی تواند باعث افتخار باشد و قطعا مسئولیت آن هم با دولت نیست و با کسانی است که با طرح سوالات پیاپی و در نهایت استیضاح اجازه ندادند که طرح‌های بازسازی وزارت علوم در دولت اعتدال بصورت عادی پیش روند. قطعا اگر برخی جریان ها منافع ملی را در اولویت نسبت به منافع جناحی و شخصی خود قرار می دادند وضعیت آموزش عالی امروز ما این نبود.

وی ادامه داد: اگر جامعه بخواهد حرکت مترقی و رو به جلو داشته باشد، باید اولویت بندی منافع ملی، منافع گروهی و منافع فردی در ذهن و جان فعالین و مسئولین آن جا گرفته باشد. اما متاسفانه در کشور ما گاهی اوقات این سلسله مراتب برعکس در نظر گرفته می شود. خصوصا در جریان موسوم به افراطی طی سالهای گذشته فراوان دیده ایم که منافع شخصی یا گروهی شان را به منافع ملی ارجح بدانند و عملا منافع ملت را قربانی منافع جناحی خود کنند.

وی ادامه داد:حسن روحانی سابقه طولانی نمایندگی مجلس دارد و از همان آغاز کار دولت اعتدال هم تلاش بسیاری کرد که با مجلس به تعامل برسد و در این زمینه شاید پیشروتر از تمام روسای جمهور گذشته هم بود. دولت حتی در انتصاباتش هم از بسیاری از نیروهای اصولگرا و حتی جناح تندرو استفاده کرد. حضور این افراد در مسئولیت های مختلف از نهاد ریاست جمهوری گرفته تا وزارتخانه هایی مثل آموزش و پرورش، ارتباطات، کار و بهداشت و خصوصا وزارت کشور نشان از حسن نیت دولت در تعامل با مجلس و جریان اصولگرا دارد. اما آنچه تاکنون از مجلس دیده ایم پاسخ مناسبی به این رویکرد تعاملی دولت نبوده است.

این فعال دانشجویی همچنین تاکید کرد: جریان افراطی هنوز هم مانند سابق منافع گروهی خود را در اولویت بر هر امری می بیند و طبیعتا شکست و ضعف دولت اعتدال را هم در راستای منافع خود تعبیر می کند. کرسی مجلس هم مهمترین ابزار آنها برای فشار به دولت است و در همین رابطه سعی می کنند که به هر بهانه‌ای برخی دیگر از نمایندگان را هم با خود همراه کنند و تاکنون در چند مورد هم موفق شده‌اند که رد چند باره وزرای پیشنهادی ورزش و جوانان و استیضاح زودهنگام وزیر علوم و طرح سوالات پیاپی از وزرای کابینه از جمله آنهاست.

وی ادامه اداد:به واقع فرجی دانا فراتر از انتظار عمل کرد. استیضاح او به خاطر روشنگری اش در پرونده بورسیه های غیر قانونی دولت گذشته و سعی در بازگرداندن این روند به مدار قانون از جمله افتخاراتی است که نصیب هر کسی نمی شود. این استیضاح مدال افتخاری بود بر گردن فرجی دانا و دولت روحانی.

انتها پیام

کد N497590

وبگردی