آفتاب

روسیه: حمله آمریکا به داعش در سوریه بدون مجوز دمشق نقض قوانین بین المللی است

روسیه: حمله آمریکا به داعش در سوریه بدون مجوز دمشق نقض قوانین بین المللی است

مسکو-ایرنا- آلکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: تصمیم دولت آمریکا برای حمله به تروریست های گروه داعش در سوریه بدون اجازه دولت این کشور نقض آشکار قوانین بین المللی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لوکاشویچ روز پنجشنبه در کنفرانس خبری با انتقاد شدید از اظهارات باراک اوباما که از تصمیم آمریکا برای حمله به داعش خبر داد، گفت: این گونه اقدام آمریکا بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل اقدام خصمانه و نقض قوانین بین المللی خواهد بود.

وی افزود:این احتمال وجود دارد که در جریان حملات هوایی آمریکا به سوریه، نیروهای سوری نیز هدف قرار گیرند که عواقب بسیار ناگواری برای این کشور و منطقه خواهد داشت و موجب تشدید مناقشه می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به چشم پوشی موارد متعدد جنایت های گروه های تروریستی در سوریه از جمله جنایت های ضدبشری تروریست های داعش از سوی دولت آمریکا گفت: آمریکا پس از آن که گروه داعش بخش های وسیعی از عراق را اشغال و دو خبرنگار آمریکایی را به قتل رساند به فکر مبارزه با این گروه افتاد.

لوکاشویچ گفت: آمریکا همچنان نمی تواند از سیاست معیارهای دوگانه خود خلاص شود و بجای مبارزه جمعی و بین المللی با گروه های تروریستی، به حرکت های دوپهلو در برابر تروریست های بین المللی متوسل می شود.

وی انتقادها و ایرادهای دولت آمریکا از روسیه در مساله مبارزه با تروریسم را بی اساس خواند و رد کرد.

وی افزود: بارها خواهان مبارزه بی امان با تروریسم شده و در حال حاضر هم از این سیاست حمایت می کنیم و از جامعه جهانی دعوت به تشریک مساعی در امر مبارزه با تروریسم می کنیم.

لوکاشویچ گفت: از دولت آمریکا خواستار پایبندی به قوانین بین المللی و پرهیز از تقسیم تروریست ها به تروریست های خوب و بد هستیم و معتقدیم که امروز در سالروز حادثه یازده سپتامبر این امر اهمیت خاص دارد.

اروپام*4*391*518 ** 1917
کد N497508

وبگردی