آفتاب

روسیه: اتحادیه اروپا با اعمال تحریم های جدید علیه روسیه به روند صلح اوکراین ضربه می زند

روسیه: اتحادیه اروپا با اعمال تحریم های جدید علیه روسیه به روند صلح اوکراین ضربه می زند

مسکو-ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای ضمن انتقاد از تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه مسکو اعلام کرد: بروکسل با اعمال تحریم های جدید به روند حل و فصل مسایل اوکراین ضربه می زند.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه با اشاره به اظهارات هرمان وان رومپی رییس شورای اتحادیه اروپا در مورد تحریم های جدید ضدروسی گفته شده است: اتحادیه اروپا با این اقدام، انتخاب خود را علیه روند حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکراین که از تمام نیروهای مسئولیت پذیر در اروپا انتظار آن می رود، به نمایش گذاشت.

وزارت خارجه روسیه گفته است: امروز بروکسل و سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید در مورد اقدامات خود در قبال شهروندان اروپایی مبنی بر این که چرا آنها را در معرض رویارویی و تحریم های اقتصادی قرار می دهند که موجب تشدید بیکاری و از دست رفتن فرصت های کاری در کشورهای اروپایی می شود، پاسخگو باشند.

روسیه خطاب به سران اروپا خاطرنشان کرده است که با اتخاذ سیاست سنجیده خود امکان برقراری صلح پایدار در اوکراین و رفع تنش ها در اروپا را فراهم آورد.

اتحادیه اروپا تحریم های تازه علیه روسیه را طراحی کرده، اما هنوز به اجرا در نیاورده است. این تحریم ها بخش های بیشتری از صنایع انرژی و نظامی روسیه را هدف قرار می دهند و بر سر استفاده از وام های بین المللی برای روس ها مانع ایجاد می کنند.

به گزارش رسانه های روسیه، تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه از روز جمعه به اجرا درمی آید.

اروپام*5*391*518 ** 1917
کد N497504

وبگردی