آفتاب

مواضع متناقض انگلیس درمورد مشارکتش درحملات هوایی آمریکا علیه داعش در سوریه

مواضع متناقض انگلیس درمورد مشارکتش درحملات هوایی آمریکا علیه داعش در سوریه

لندن – ایرنا- یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس شامگاه پنجشنبه برخلاف اظهارات وزیر امور خارجه این کشور، احتمال مشارکت لندن در حملات هوایی آمریکا علیه گروه تروریستی داعش در سوریه را رد نکرد.

به گزارش ایرنا، این سخنگوی نخست وزیر گفته است که دیوید کامرون هیچ چیز را در زمینه حمله به تروریست های داعش منتفی نمی داند.

اظهارات سخنگوی نخست وزیر انگلیس در تناقض با سخنان امروز ( پنجشنبه) 'فیلیپ هاموند' وزیر خارجه این کشور در این مورد است.

'فیلیپ هاموند' وزیر امورخارجه انگلیس روز پنجشنبه درنشست خبری مشترک با 'فرانک والتر اشتاین مایر' همتای آلمانی اش در برلین ، مشارکت لندن درحملات هوایی آمریکا علیه داعش در سوریه را منتفی دانسته بود.

سخنگوی دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس گفته است تا آنجایی که در ارتباط با استفاده از نیروی هوایی بریتانیا است، کامرون چیزی را رد نکرده است.

وی اضافه کرد: فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در نشست خبری اش در واقع اشاره به احتمال حمله هوایی علیه نیروهای بشار اسد رییس جمهوری سوریه داشته است.

سخنگوی دیوید کامرون گفت: فیلیپ هاموند گفته است که ' اجازه بدهید روشن کنم که بریتانیا درهیچ حمله هوایی در سوریه شرکت نمی کند. ما قبلا در سال گذشته میلادی در باره این مساله در پارلمان بحث کرده ایم و ما تغییر در این موضع نخواهیم داد.'

به گزارش منابع انگلیسی، یا فیلیپ هاموند در اظهاراتش در برلین اشتباه کرده است و یا احتمالا نخست وزیر انگلیس نمی خواهد اظهارات هاموند در این مرحله ، سبب ایجاد یک شکاف در مواضع لندن و واشنگتن ایجاد کند.

هاموند روز چهارشنبه گذشته نیز به نمایندگان پارلمان انگلیس گفته بود که به لحاظ حقوقی، فنی و نظامی، تفاوت های ماهوی میان حمله هوایی در سوریه و عراق وجود دارد .

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در سخنان اخیرش دستور حملات هوایی علیه نیروهای داعش در سوریه که به راحتی به عراق تردد می کنند، صادر کرده است.

مواضع انگلیس در خصوص احتمال مشارکتش درحمله هوایی علیه داعش در عراق نیز تاکنون دارای ابهام بوده است.

دولت انگلیس به رغم کمک های نظامی و لجستیکی به کردهای عراقی و نیروهای آمریکایی و ارسال کمک های امدادی به مردم شمال عراق، تاکنون هر گونه ورود به درگیری های نظامی در عراق را رد کرده است.

اما دیوید کامرون نخست وزیر و فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در سخنان اخیر خود در نشست سران ناتو در ولز، احتمال مشارکت این کشور با نیروی هوایی آمریکا برای حمله علیه نیروهای داعش در عراق را رد نکردند.

اروپام ** 1 ** 1552 **1917
کد N497490

وبگردی