آفتاب

اتحادیه اروپا:تحریم های جدید علیه مسکو از فردا اجرا می شود

اتحادیه اروپا:تحریم های جدید علیه مسکو از فردا اجرا می شود

برلین - ایرنا - برغم اعلام شب گذشته مقام های اروپایی مبنی بر به تعویق افتادن اجرای تحریم های اقتصادی جدید علیه روسیه به خاطر مخالفت برخی از کشورها، اتحادیه اروپا از اجرای این تحریم ها از صبح روز جمعه ( فردا) خبر داد.

به گزارش ایرنا،خبرگزاری آلمان در خبری از بروکسل با اشاره به قطعی بودن تصمیم اتحادیه اروپا برای اجرای تحریم های جدید علیه روسیه از صبح فردا،نوشت: تحریم های جدید این اتحادیه شامل یک سری محدودیت های جدید مالی ،تحریم های جدید در بخش نفت و انرژی و همچنین جلوگیری از انتقال فناوری صنایع نظامی به مسکو را شامل می شود.

براساس تصمیم اتخاذ شده از سوی اتحادیه اروپا برای اجرای تحریم های جدید علیه روسیه، 24 نفر از مقام ها و شخصیت های روسی به فهرست تحریم شدگان این کشور اضافه می شود که جمع شهروندان روسی که دارایی آنها در اروپا مسدود شده و اجازه ورود به این اتحادیه را نخواهند داشت به 119 نفر می رسد.

اتحادیه اروپا درحالی از اجرای تحریم های جدید علیه روسیه از صبح فردا، خبر داده است که شامگاه چهارشنبه (10 سپتامبر / 19 شهریور) اعلام شد که 28 کشور عضو اتحادیه اروپا بر سر اجرای دور جدید تحریم ها علیه مسکو به توافق نرسیده اند.

روز دوشنبه (8 سپتامبر) اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که یک بسته جدید تحریم ها را به تصویب رسانده اما جزییاتی از آن منتشر نشد و تاکید شده که تحریم های این اتحادیه تا زمانی که به طور رسمی اعلام نشده باشند، قابل اجرا نخواهد بود.

فنلاند از جمله کشورهایی است که با اجرای تحریم های جدید تنبیهی علیه روسیه بشدت مخالفت کرده و معتقد است که افزایش فشارها بر روسیه باعث نقض آتش بس برقرار شده در مناطق شرقی اوکراین خواهد شد.

آلمان اما از جمله کشورهایی است که بر اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه اصرار دارد و در همین راستا آنگلا مرکل،صدراعظم این کشور که تا روز گذشته سعی در حل سیاسی اختلاف میان روسیه و اوکراین داشت، برای نخستین بار طی سخنانی در مجلس این کشور گفت که امیدوار است تحریم های جدید اروپایی علیه مسکو هر چه زودتر به اجرا گذاشته شوند.

دور جدید تحریم های اتحادیه اروپا بیش از همه شرکت های نفتی و تسلیحاتی روسیه و بانک های دولتی این کشور را در برمی گیرد. علاوه بر اینها، حساب بانکی افراد پرنفوذ در دستگاه های دولتی روسیه توقیف و از ورود آنان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا جلوگیری خواهد شد.

در همین راستا،'هرمان فان رمپوی' رییس شورای اتحادیه اروپا که آخرین روزهای خوددر این مسئولیت را سپری می کند، گفت: اگر روسیه از روند صلح در اوکراین شرقی حمایت کند، این احتمال وجود خواهد داشت که تحریم های جدید لغو نشود.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) نیز امروز اعلام کرد که حدود یک هزار سرباز روسی همچنان در مناطق شرقی اوکراین مستقر هستند.

در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای اجرای تحریم های جدید علیه مسکو، دولت روسیه نیز تهدید کرده است که برای اعمال تحریم های متقابل ازجمله محدود کردن واردات خودروهای ساخت اروپا به روسیه و همچنین اعمال محدودیت برای خطوط پروازهای اروپایی و غربی بر فراز این کشور، تصمیم خواهد گرفت.

اروپام*4*456*1701 ** 1917
کد N497468

وبگردی