آفتاب

دستور مقامات سوری به پدافند هوایی: هر هواپیمای متجاوزی باید سرنگون شود

دستور مقامات سوری به پدافند هوایی: هر هواپیمای متجاوزی باید سرنگون شود

خبرگزاری تسنیم نوشت:

مسئولان بلند پایه سوریه به افسران ارشد پدافند هوایی این کشور دستور داده‌اند هر هواپیمایی که حریم هوایی نقض کند، باید سرنگون شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری جنوب لبنان، مسئولان بلند پایه سوریه به افسران ارشد پدافند هوایی این کشور دستور داده‌اند هر هواپیمایی که حریم هوایی نقض کند، باید سرنگون شود.

یک منبع دیپلماتیک بلند پایه سوری که نخواست نامش فاش شود گفت: دولت سوریه به هیچ کس اجازه نخواهد داد که تحت هیچ عنوان و بهانه‌ای حریم هوایی کشورش را نقض کند.

این منبع افزود: سوریه امروز در وضعیت جنگی قرار دارد و در امتداد مساحت جغرافیایی خود با تروریستم مواجه است و به این ترتیب باید به هر تجاوزی با تمام وسایل و امکانات موجود پاسخ بدهد.

وزارت خارجه سوریه امروز در واکنش به اظهارات اوباما در مورد حمله به داعش در خاک سوریه اعلام کرده بود که هر گونه عملیات نظامی آمریکا در خاک سوریه بدون موافقت دمشق تجاوز به حاکمیت سوریه خواهد بود.

دستورات مقامات سوری برای سرنگون کردن جنگنده‌های متجاوز به خاک سوریه بعد از آن صورت گرفت که باراک اوباما بامداد پنجشنبه به تشریح راهبرد جامع واشنگتن برای مقابله با گروه داعش پرداخت و انجام حملات هوایی علیه گروه داعش را به عنوان اولین راهبرد مد نظرش اینگونه عنوان کرد: «ما حملات هوایی نظام‌مندی علیه این تروریست‌ها انجام خواهیم داد.»

رئیس جمهوری آمریکا سپس افزود آمریکا رهبری ائتلافی گسترده برای عقب راندن این تهدید تروریستی را به عهده خواهد گرفت. هدف ما روشن است: ما داعش را ناتوان کرده و سپس با توسل به یک راهبرد ضدتروریستی جامع و پایدار آن را از بین خواهیم برد.»

4949

کد N497463

وبگردی