آفتاب

نماینده بان کی مون دیدار با رییس جمهوری سوریه را سودمند خواند

نماینده بان کی مون دیدار با رییس جمهوری سوریه را سودمند خواند

نیویورک –ایرنا- استفان دو میستورا نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در دمشق، دیدار روز پنجشنبه با بشار اسد رییس جمهوری سوریه را طولانی و بسیار سودمند توصیف کرد.

به گزارش ایرنا ، دو میستورا بدون اشاره به جزییات گفتگوی خود با رییس جمهوری سوریه گفت که پیش از این دیدار در روز های اخیر با نخست وزیر این کشور و معاون وی نیز دیدار های جداگانه ای داشته است.

نماینده بان کی مون در گفت و گو با خبرنگاران گفت که بر اساس آمار و ارقام به دست آمده از منابع موثق در اثر جنگ سه ساله در این کشور تا کنون بیش از 190 هزار نفر کشته و شمار زیادی مجروح شده اند.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر 9 میلیون نفر از مردم این کشور که در داخل کشور آواره شده اند نزدیک به 3 میلون نفر از آنان به کشور های همسایه پناهنده شدند و بیش از نیمی از جمعیت این کشور برای ادامه حیات به کمک های فوری نیازمند هستند.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل با اشاره به این که پس از دیدار با مقامات سوری به منظور گفت و گو و مشورت با مسئولین سایر کشور های منطقه به این کشور ها سفر خواهد کرد و در بازگشت به نیویورک گزارشی از تجربیات خود و پیشنهادات و نظرات بدست آمده از این سفر را به دبیر کل سازمان ملل ارائه خواهد داد.

دومیستورا همچنین اظهار کرد: با تجربیاتی که از این سفر بدست آورده به این نتیجه رسیده است که مسئولان سازمان ملل بایستی برای حل بحران این کشور و پایان بخشیدن به رنج و مشقت مردم تلاش های بیشتری بکند.

اروپام-4-541 ** 1917
کد N497460

وبگردی