آفتاب

کری: واشنگتن نیروی زمینی به عراق و سوریه نخواهد فرستاد

کری: واشنگتن نیروی زمینی به عراق و سوریه نخواهد فرستاد

خبرگزاری تسنیم نوشت:

وزیر خارجه آمریکا در پایان نشست جده گفت که واشنگتن هیچ قصدی برای ارسال نیروی زمینی به عراق و سوریه ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شکبه خبری اسکای نیوز، جان کری وزیر خارجه آمریکا و سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان در پایان نشست جده برای مبارزه با تروریسم جزئیات این کنفرانس را در جمع خبرنگاران تشریح کردند.

وزیر خارجه عربستان در ابتدا گفت: داعش بین سوریه و عراق با آزادی در حرکت است و و باید ریشه های تروریسم نابود شود و در پایان این کنفرانس به دیدگاهی مشترک در خصوص مبارزه با تروریسم رسیدیم.

وی افزود که به توضیحات جان کری در مورد راهبرد آمریکا در مورد داعش گوش دادیم و از همه خواستیم تا برای مبارزه با داعش همکاری کنند.

وزیر خارجه عربستان گفت: در این کنفرانس به این نتیجه رسیدیم که باید به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها احترام گذاشت.

از سوی دیگر جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت که نشانه‌های تغییرات مثبت در عراق مشاهده می شود و دولت عراق برای مبارزه با داعش از ما درخواست کمک کرده است.

وی گفت که داعش در خاورمیانه دشمن همگان است و باید ارسال سلاح به این گروه متوقف شود و آمریکا تاکید کرد که واشنگتن نیروی زمینی به عراق و سوریه نخواهد فرستاد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به سخنان شب گذشته رئیس جمهور آمریکا در تشریح مواضع این کشور در مقابله با داعش افزود که راهبرد اوباما واضع بوده و هدف آن از بین بردن داعش است.

جان کری تصریح کرد که دیدارهای خود را با مسئولان منطقه برای تشکیل بزرگترین ائتلاف ادامه خواهد داد و همچنین در این رابطه از سفر روز شنبه خود به قاهره خبر داد.

در نشست بین المللی مبارزه با تروریسم که امروز در جده برگزار شد، وزرای خارجه مصر، آمریکا، اردن، عراق و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شرکت داشتند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در یک سفر غیر منتظره و به صورت سرزده وارد بغداد شد. این سفر سرآغاز سفر خاورمیانه‌ای جدید وزیر خارجه آمریکا است، هدف از سفر جان کری به منطقه بسیج کردن تلاش های جامعه بین المللی و کشورهای منطقه برای رویارویی با خطر داعش عنوان شده است.

روز گذشته جان کری وزیر خارجه آمریکا در بغداد از تشکیل دولت جدید عراق به نخست وزیری حیدر العبادی ابراز خرسندی کرد و بر ضرورت و لزوم بسیج شدن تلاش‌ها برای مبارزه و سرکوب داعش تاکید کرد.

4949

کد N497379

وبگردی