آفتاب

آغاز به کار دور دوم مذاکرات ایران و سه کشور اروپایی 

آغاز به کار دور دوم مذاکرات ایران و سه کشور اروپایی 

دور دوم مذاکرات هسته ای بین ایران و سه کشور آلمان، فرانسه و بریتانیا دقایقی پیش در وین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر از وین ، با پایان یافتن دور اول مذاکرات هسته ای بین ایران و سه کشور آلمان، فرانسه و بریتانیا که با حضور نمایندگان اتحادیه اروپا انجام پذیرفت ، دور دوم این مذاکرات دقایقی پیش در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین شروع به کار کرد.

دور جدید مذاکرات هسته‌ای بین ایران و سه کشور اروپایی عضو مذاکرات 1+5 و نماینده اتحادیه اروپا پیش از ظهر امروز به وقت محلی در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین آغاز شد. این مذاکرات که بنا به گفته یک دیپلمات نزدیک به مذاکرات، یک روزه خواهد بود در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد و علاوه بر مذاکرات رسمی احتمال دیدارهای دوجانبه نیز بین ایران و طرف های گفتگو وجود دارد.

 عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امورخارجه همچنین در حاشیه این مذاکرات در گفتگویی کوتاه با رسانه‌ها گفت: مذاکرات می‌تواند سریعتر به نتیجه برسد. به این شرط که کشورهای طرف مذاکره حسن نیت نشان داده و خواسته‌های غیر منطقی خود را رها کنند.

 این مذاکرات که بنا به گفته یک دیپلمات نزدیک به مذاکرات، یک روزه خواهد بود در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد و علاوه بر مذاکرات رسمی احتمال دیدارهای دوجانبه نیز بین ایران و طرف های گفتگو وجود دارد.

این مذاکرات در راستای مذاکرات دو جانبه ایران با کشورهای عضو 1+5 پیش از آغاز مذاکرات رسمی ایران و 1+5 در نیویورک در تاریخ 27 شهریور ماه خواهد بود .

علاوه بر مذاکرات رسمی ایران و 1+5 در نیویورک نسشت سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز 11 روز دیگر در وین برگزار می شود.

 

کد N497355

وبگردی