آفتاب

پایان رایزنی های ایران و اروپا/مذاکرات مفید و سازنده بود

پایان رایزنی های ایران و اروپا/مذاکرات مفید و سازنده بود

برلین - ایرنا - رایزنی های دو جانبه ایران و سه کشور اروپایی آلمان،فرانسه و انگلستان در راستای نزدیک تر کردن دیدگاه های دو طرف و آماده شدن برای مذاکرات هسته ای هفته آینده ایران و 1+5 در نیویورک،بعد از حدود 5 ساعت تبادل نظر فشرده و سنگین، دقایقی قبل پایان یافت.

به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه ایران در ادامه رایزنی ها و مذاکرات دو جانبه با همتایان خود در کشورهای عضو گروه 1+5، صبح امروز به منظور مذاکره با همتایان خود در سه کشور اروپایی عضو گروه 1+5 وارد وین شدند.

براساس این گزارش، سید عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران در پایان این رایزنی ها که درمجموع 5 ساعت بطول انجامید،گفت گو ها را مفید وسازنده خواند اما گفت که اختلافات اساسی همچنان باقی است.

عراقچی افزود: مذاکرات امروز ما با آقایان سایمون گس، نیکلاس دورویر و هانس دیتر لوکاس نمایندگان انگلیس، فرانسه و آلمان به درک بیشتر از مواضع طرفین کمک کرد.

معاون وزیر خارجه ایران با بیان این که هدف از مذاکرات امروز رایزنی و آماده سازی برای مذاکرات هفته آینده در نیویورک بوده است، تاکید کرد: با این حال اختلافات در موضوعات اساسی همچنان باقی است.

هفته گذشته در روزهای ١٣ و ١٤ شهریور ماه نمایندگان ایران و امریکا به طور دو جانبه برای کاستن از اختلافات، بیش از ٢٠ ساعت با یکدیگر مذاکرات سیاسی و کارشناسی داشتند.

در این مذاکرات که در ژنو سوییس برگزار شد، عراقچی و روانچی با ویلیام برنز معاون ارشد وزیر خارجه امریکا و وندی شرمن نماینده واشنگتن در گروه ١+٥ دیدار و گفت و گو کردند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز ١٠ شهریور ماه در بروکسل با کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اروپا و پس از آن در ١٣ شهریور ماه در ایتالیا با فدریکا موگرینی وزیر خارجه فعلی ایتالیا و جانشین اشتون دیدار و گفت و گو کرد.

هفته گذشته عراقچی با نیکلاس دوریویر نماینده فرانسه در گروه ١+٥ مذاکره کرد.

دور بعدی مذاکرات ایران و ١+٥ قرار است در ١٨ سپتامبر( ٢٧ شهریور ماه جاری) در نیویورک برگزار شود.

اروپام*1*1701 ** 1917
کد N497353

وبگردی