آفتاب

دادستانی بوسنی و هرزگوین خواستار بازداشت وزیر کشاورزی و بازرگانی شد

دادستانی بوسنی و هرزگوین خواستار بازداشت وزیر کشاورزی و بازرگانی شد

بلگراد-ایرنا- دادستان بوسنی و هرزگوین روز پنجشنبه خواستار بازداشت دو وزیر به اتهام اختلاس مالی و فرار از پرداخت مالیات شد.

به گزارش ایرنا، 'یرکا ایوانکوویچ لیانوویچ' قائم مقام رییس دولت فدراسیون بوسنی و هرزگوین و وزیر کشاورزی و همچنین 'میلوراد باخیلی' وزیر بازرگانی و تجارت متهم به اختلاس شدند.

دادستانی بوسنی و هرزگوین برای 3 نفر دیگر که در عملیات پلیس این کشور در نقاط مختلف به جرم اختلاس مالی و اعمال جنایی دستگیر شده اند،حکم یک ماه زندانی را برای آن ها درخواست کرده است.

به گزارش رسانه های خبری بوسنی و هرزگوین، تمامی افرادی که دستگیر شده اند متهم به اختلاس مالی، نپرداختن مالیات، پولشویی و جعل مدارک و اسناد و یا دست کاری در سوابق کاری و تجاری مضنون هستند.

دادستانی بوسنی و هرزگوین همچنین در بیانیه ای اعلام کرده است: دستگیر شدگان که متهم به اقدام های جنایی هستند با اعمال خود بیش از 5.5 میلیون یورو به خزانه دولت ضرر زده اند.

پلیس بوسنی و هرزگوین به تازگی در عملیاتی هماهنگ در سراسر کشور 14 نفر را در ارتباط با گروه های سازمان یافته، اختلاس مالی، پولشویی و اختلاس مالی دستگیر کرده است.

نیروهای پلیس بوسنی و هرزگوین در 12 شهریور ماه امسال طی عملیاتی 15 نفر را در سراسر این کشور در ارتباط با تروریسم و شرکت در درگیری های مسلحانه در سوریه و عراق دستگیر کردند.

اروپام**1**436** 1917
کد N497341

وبگردی