آفتاب

ذوالنور: مردم و روحانیت جدا از هم نیستند

ذوالنور: مردم و روحانیت جدا از هم نیستند

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: فتنه ۸۸ موجب ریزش بعضی خواص در کشور شد تا به خوراک تبلیغاتی دشمن تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در یادواره ۱۶ شهید روحانی شهرستان نهاوند در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) ‌اظهار کرد: روحانیت بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در تمام مراحل انقلاب همراه مردم و رهبری و در خط مقدم صحنه‌ها حضور داشته است.

وی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس، روحانیت چندین نقش محوری و کلیدی بر عهده داشت که مهمترین آن دفاع و اطاعت از ولایت فقیه و پاسداری و حفاظت از اسلام و قران بود.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نقش پشتیبانی، مسولیتی، تخصصی، تبلیغی و رزمی روحانیت در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: علت ماندگاری روحانیت و زنده ماندن آن در جامعه پیروی و اطاعت از ولایت فقیه و همراهی با مردم است، زیرا روحانیت هیچ موقع خود را جدای از مردم و ملت احساس نکرده است.

حجت الاسلام ذوالنور اظهار کرد: محور تبلیغی مهمترین رسالت و وظیفه اصلی روحانیت است تا از اصول، ارزش ها و آرمانهای انقلاب دفاع کند و نقشه های دشمنان و تهدیدات آنها را به موقع به مردم اطلاع رسانی و همراه با مردم خنثی کند.

وی نقش امروز روحانیت را در دفاع از نظام اسلامی به مراتب سهمگین‌تر و سخت‌تر از دوران جنگ تحمیلی توصیف کرد و گفت: در گذشته جبهه دشمن آشکار بود اما امروز دشمن با فتنه آمیختن حق و باطل و غبار آلود کردن فضا وارد میدان شده تا مردم را دچار تردید کند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه جامعه مانند هرمی است که از سه قسمت رهبری، خواص و آحاد مردم تشکیل شده است گفت: نقش خواص در حفظ و نگهداری انقلاب و دستاوردهای بزرگ آنان مهم و غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه در «فتنه ۸۸ دو عامل باعث شد انقلاب و نظام اسلامی از بین نرود» گفت: اولین عامل کفایت، جامعیت و لیاقت رهبری بود که با قدرت وارد میدان شدند و روشنگری کردند و دوم بصیرت و حضور به موقع مردم بود که بدون اینکه منتظر تصمیم خواص باشند وارد صحنه شدند و پشت رهبر خود ایستادند.

حجت الاسلام ذوالنور خاطرنشان کرد: ناکارآمدی تبلیغات دشمن به این دلیل است که روحانیت در دفاع از اعتقادات، باورها و ارزش های مردم خود را سپر کرده و این پیام را برای دشمن دارد که مردم و روحانیت جدا از هم نیستند.

وی در پایان سخنان خود اضافه کرد: جبهه دیروز ما شفاف بود، اما امروز علم روشنگری و بصیرت باید بر دوش روحانیت باشد و مسیر را برای عده ای که ممکن است دچار تردید باشند روشن کنند.

به گزارش ایسنا؛ شهرستان نهاوند ۱۴ شهید روحانی در طول هشت سال دفاع مقدس و دو شهید روحانی در عملیات های ترور منافقین تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

انتهای پیام

کد N497226

وبگردی