آفتاب

دیدارهای وزیران خارجه قبل از نشست وپژه در جده

دیدارهای وزیران خارجه قبل از نشست وپژه در جده

در آستانه برگزاری نشست وزرای خارجه 12 کشور در جده به منظور مذاکره در خصوص راه‌های مواجهه با گروه‌های افراط گرای تروریستی وزرای برخی از کشورها با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز ، وزرای خارجه برخی از این کشورها لحظاتی پیش از آغاز این نشست در شهر جده واقع در عربستان با یکدیگر گفتگو کردند.

براساس این گزارش، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق نیز پس از ورود به جده به منظور مشارکت در نشست مبارزه با گروه دولت اسلامی داعش با سعود فیصل، همتای عربستانی خود دیدار کرد.

ازسوی دیگر ، جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز ضمن دیدار با شیخ خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه، همتای بحرینی خود به شرح و بررسی طرح باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور در خصوص راه‌های مبارزه با تروریسم پرداخت.

این نشست با هدف تسریع در روند تشکیل ائتلافی برای مبارزه با تروریسم برگزار می‌شود که عربستان پیشنهاد تاسیس آن را در سال 2005 مطرح کرده بود و در اوت سال جاری با پرداخت 100 میلیون دلار از آن حمایت کرد.

کشورهای شرکت کننده در این نشست شامل شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس و سه کشور عربی از جمله اردن، مصر، لبنان و همچنین ترکیه و آمریکا می‌شوند.

بر اساس این گزارش، برنامه‌های این کنفرانس بررسی تروریسم در منطقه، گروه‌های افراط گرای تروریستی و راه‌های مقابله با فعالیت های آنهاست.

انتهای پیام

کد N497137

وبگردی